Tuesday, March 20, 2012

adakah anda perlukan vitamin??

Assalamualaikum w.b.t,

apa khabar smua? moga sentiasa sihat dan ceria!
owh, sudah lama saya tidak menulis di alam blog ni. rasanya last posting dalam blog lama saya adalah pada tahun 2009! 3 tahun sudah berlalu, telah bnyk perubahan yg berlaku. saya telahpun bergelar seorang ibu dan pastinya seorang isteri! dan hari ini saya kembali dengan satu misi baru iaitu berkongsi sebanyaknya tentang kesihatan. tak lupa juga tentang kehebatan vitamin shaklee yang saya sendiri telah menggunakannya dan merasai keberkesanannya. Alhamdulillah. So, untuk permulaan, marilah kita tny diri kita, adakah kita telah sihat sepenuhnya? adakah badan kita telah mempunyai vitamin dan mineral yang mencukupi?? jawapannya ada di bawah.


sumber asal, klik di sini : http://vitaminsemulajadi.com/


“Saya dah sihat dan tak perlukan vitamin tambahan”
Benarkah?
Menurut jurnal yang diterbitkan oleh School of Medicine and Bloomberg School of Public Health, pengambilan vitamin tambahan TIDAK PERLU sekiranya seorang individu mengikut garis panduan pemakanan di bawah:


=================================
PERTAMA : Cuba semak pemakanan kita, yang mana yang kita selalunya makan?
- Mengambil banyak sayuran segar, buah-buahan segar, bijirin penuh dan fiber.
- Mengurangkan pengambilan karbohidrat yang diproses, lemak tepu dan sodium.
- Melakukan senaman secara sistematik.
=================================
 




























KEDUA : Semak aktiviti kita.

Adakah kita banyak





















Atau…





















Semua terpulang kepada kita. Mengambil supplemen vitamin umpama mengunci pintu rumah. Tiada siapa dapat menjamin rumah kita tidak dimasuki pencuri, tapi sekurang2nya tidak membuka pintu yang terang-terang ‘menjemput’ pencuri.


so, bagaimana? anda rasa anda perlukan vitamin? jom dapatkan vitamin shaklee anda hari ini. utk sbrg pertanyaan dan konsultansi , sms@call sy, Rashidah di 013-4404869 ataupun email ke shadiraakashi@gmail.com.


health is wealth! take care!

Rashidah Juhari

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment

Follow us for more tips :)