Sunday, May 26, 2013

Vivix dan JHT mampu legakan sakit sendi


Lai lai lai~~ Jom baca artikel cilok dari blog sifu saya..hehe
________________________________________________________________________

PENYAKIT ini menyeksakan jutaan manusia di seluruh dunia. Arthritis adalah penyakit degeneratif (penyakit berkaitan penuaan) yang kronik dan berbeza daripada jenis sederhana sehingga ke tenat dan melemahkan.

Arthritis didefinisikan sebagai radang pada satu atau lebih sendi dan gejalanya termasuk kemerahan, bengkak, keempukan, kekakuan, rasa sakit-sakit dan kepanasan di kawasan terbabit.

Ada lebih 100 jenis arthritis termasuk osteoarthritis, arthritis reumatoid, ankylosing spondylitis, lupus dan penyakit gout.

Arthritis paling biasa ialah osteoarthritis, yang berlaku apabila rawan yang menampan hujung tulang pada sendi kita lama-kelamaan merosot. Perkataan ‘Oste’/‘Osteo’ bermakna tulang dalam bahasa Yunani.

Osteoarthritis

Osteoarthritis (OA), juga dikenali sebagai osteoartroses atau penyakit sendi degeneratif, adalah jenis arthritis paling biasa. Osteoarthritis ialah keadaan yang kronik dan mencirikan kerosakan rawan sendi. Rawan ialah bahagian sendi yang melapisi dan menampan hujung tulang dan membolehkan kita menggerakkan sendi dengan senang.

Rawan sihat sangat kuat serta anjal dan membolehkan sendi bergerak dengan licin tanpa kesakitan. Namun apabila diserang osteoarthritis, rawan menjadi rosak dan beransur lusuh dan haus. Proses melusuh berterusan sehingga sedikit saja atau tiada lagi rawan tinggal pada sendi terbabit.

Ini menyebabkan tulang bergesel sesama tulang. Dalam keadaan sedemikian, sendi anda mungkin mengeluarkan bunyi ‘krik-krik’. Kesakitan dan kekakuan dirasai adalah perkara lazim bagi penyakit osteoarthritis yang berlanjutan.

Osteoarthritis lazimnya membabitkan sendi tertentu saja seperti pinggang, tangan, lutut, bawah belakang dan leher. Osteoarthritis berlaku lebih kerap apabila kita semakin berumur. Sebelum umur 45 tahun, osteoarthritis berlaku lebih kerap pada lelaki. Selepas umur 55 tahun, ia berlaku lebih kerap pada wanita.

Fakta rawan

Rawan boleh dibina semula dan ditumbuhkan semula secara semula jadi. Namun, dalam penyakit osteoarthritis, rawan dimusnahkan lebih cepat daripada ia dibina semula.

Ramai yang menghidap osteoarthritis tidak mengambil khasiat untuk rawan mereka. Kita harus membekalkan nutrien perlu kepada badan supaya ia dapat membina rawan kuat dan anjal.

Mempunyai rawan kuat dan anjal adalah langkah pertama untuk mewujudkan sendi sihat. Justeru dengan sokongan nutrisi betul, penghidap osteoartritis dapat membina dan menumbuhkan semula rawan yang haus dan lusuh.

Sokongan nutrisi untuk osteoartritis
Glukosamin dan kondroitin adalah dua sebatian nutrisi penting yang digunakan untuk rawatan osteoarthritis.

Glukosamin dan kondroitin adalah komponen semula jadi bagi tisu sendi yang sihat. Ia menjalankan tugasnya dengan membekalkan ramuan mentah semula jadi yang diperlukan rawan untuk membaiki dan membina semula dirinya dan juga menumpaskan enzim semula jadi yang merosakkan rawan itu pada mulanya.

Glukosamin ialah sejenis sebatian semula jadi yang didapati dalam rawan sihat. Glukosamin juga unsur biasa glycsoaminoglycans dalam matriks rawan dan cecair sinovial. Molekul ini digunakan dalam pembentukan dan pembaikan rawan.

Kondroitin adalah unsur glycsoaminoglycans paling banyak dalam rawan dan ia bertanggungjawab memberi kebingkasan kepada rawan. Ia bertindak sebagai ‘magnet air’. Keupayaan kondroitin memegang air memberi ketegasan kepada rawan dan bertindak sebagai ‘penyerap hentakan’.

Mengambil suplemen glukosamin dan kondroitin membantu melegakan sakit sendi, membina semula rawan, meningkatkan keanjalan, melincirkan sendi, menggalakkan tisu sambungan yang sihat dan mengurangkan kekakuan.

Pada tahun kebelakangan ini, kajian menunjukkan suplemen glukosamin dan kondroitin 2-dalam-1 jauh lebih berkesan untuk merawat osteoarthritis sederhana hingga tenat berbanding ubat anti radang yang berkuasa (celecoxib), malah jika glukosamin atau kondroitin diambil secara berasingan dan bersendirian sekalipun.


Dalam shaklee..kita ada Vivix dan JHT untuk membantu dalam masalah sendi ni..mak dan ayah saya gunakannya..memang besttt...mak ayah sekarang makin sihat dan tiada lagi masalah sendi yang kritikal..






Psstttt..bulan ni promo Buy 6 FREE 1 vivix tau....rugiii sape yang tak grab the chance promo ni...jimat lebih dari rm40 ye... 



Bagaimana dengan anda? Nak cuba Shaklee? Anda boleh hubungi saya untuk dapatkan special price, konsultasi percuma, after sales service secara berterusan, dapat join group tertutup kami untuk perkongsian tentang masalah kesihatan dan maklumat berkenaan produk Shaklee...dan yang pastinya...anda boleh mendapatkan vitamin Shaklee dengan budget yang anda ada! Saya akan recommend kan vitamin yang sesuai dengan budget anda dan terangkan kenapa anda perlukan vitamin2 tersebut... 



sms/whatsapp 013-4404869 for order k :)


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Friday, May 24, 2013

Istimewanya vitamin b compleks shaklee! lengkap 8 jenis vitamin B utk tubuh badan :)

Kita kerapkali mendengar orang menyebut bcompleks. tapi benar ke kita paham apa itu bcompleks? apa itu fungsi b-compleks? hari ini saya nak ceritakan tentang kandungan vitamin bcompleks shaklee dan setiap fungsi-fungsinya.

Untuk pengetahuan semua, para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar keboleh serapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti. Ini kerana, asid folik yang semulajadi tidak mudah untuk diserap oleh tubuh, dan hampir 99% asid folik yang terdapat dalam pasaran bersifat sintetik.


jika dilihat pada botol vitamin b-compleks shaklee, antara kandungannya adalah :




ha..complete 8 jenis vitamin b yang diperlukan tubuh. Inilah salah satu sebab ramai yang cari bcompleks shaklee. sbb kandungannya yang lengkap menjadikan ianya lain dari yang lain :) ok, mari saya ceritakan satu persatu fungsi vitamin b.

vitamin B1

  • Vitamin B1 atau Thiamine adalah penting untuk pencerakinan dan penggunaan karbohidrat, lemak dan protin. Ia juga membantu memelihara sistem saraf dan otot yang sihat serta fungsi jantung yang normal. Setiap sel badan kita memerlukan vitamin B1 bagi membentuk ATP - iaitu bahanapi untuk badan bekerja. Vitamin B1 bekerja seiring dengan vitamin B2 dan vitamin B3 oleh yang demekian pakar makanan akan mengesyorkan vitamin B1 diambil sebahagian daripada vitamin B complex atau lain-lain multivitamin tambahan. 
Vitamin B2
  • Riboflavin adalah perlu untuk pembentukan sel darah merah, penghasilan antibodi, pernafasan sel, dan tumbesaran. Ia melegakan keletihan mata dan penting dalam pencegahan dan rawatan kataract. Ia membantu metabolisma karbohidrat, lemak dan protin. Bersama dengan vitamin A, ia memelihara dan memperbaiki selaput mukosa dalam saluran penghadaman. Riboflavin juga memudahkan penggunaan oksigen oleh tisu kulit, kuku dan rambut ; menghapuskan kelemumur ; dan membantu penyerapan zat besi dan vitamin B6. Pengambilan riboflavin pada amaun yang mencukupi sangat penting ketika mengandung, kerana kekurangan vitamin ini boleh merosakkan fetus yang sedang membesar sekalipun wanita tersebut tidak menunjukkan tanda-tanda kekurangan vitamin B2. 
vitamin B3
  • Vitamin B3 atau dikenali juga dengan nama Niacin diperlukan oleh badan kita untuk peredaran darah dan kulit yang sihat. Niacin adalah penting dalam menghasilkan tenaga daripada gula darah (blood sugar) dan dalam pembuatan lemak. Ia membantu dalam fungsi sistem saraf ; dalam metabolisma karbohidrat, lemak dan protin ; dan dalam pengeluaran asid hidroklorik untuk sistem penghadaman. Ia juga terlibat dalam pengeluaran cecair hempedu dan perut yang normal dan sitesis hormon seks. . Niacin merendahkan paras kolestrol dan membaiki peredaran darah. Ia membantu dalam penyakit mental seperti schizophrenia dan ia juga sebagai menambah ingatan.
Vitamin B6
  • Vitamin B6 ataupun pyridoxine adalah vitamin yang lebih banyak terlibat dalam fungsi badan berbanding dengan kebanyakkan nutrien yang lain. Ia memberi kesan kepada kesihatan fizikal dan mental. Ia adalah perlu untuk proses ungkaibina dan penggunaan protin, karbohidrat dan lemak daripada makanan, untuk pelepasan karbohidrat yang tersimpan di dalam hati dan otot bagi pengeluaran tenaga. Pyridoxine juga membantu mengimbangi tahap sodium dan potassium. Vitamin B6 ini juga perlu untuk pengeluaran sel darah merah dan antibodi. Ia perlu bagi sistem saraf dan otak berfungsi dengan normal dan untuk sintesis nukleik asid RNA dan DNA, yang mana mengandungi arahan-arahan genetik bagi pengeluaran semula semua sel-sel dan pertumbuhan normal selular. Ia mengaktifkan banyak enzim dan membantu dalam penyerapan vitamin B12, dalam fungsi sistem imuniti, dan dalam pengeluaran antibodi. 
folate (asid folik)
  • Folik Asid dianggap sebagai makanan otak, ia diperlukan untuk pengeluaran tenaga dan pembentukan sel darah merah. Ia juga menguatkan imuniti dengan membantu dalam pembentukan yang sesuai dan fungsi sel darah putih. Oleh kerana ia berfungsi sebagai koenzim dalam sintesis DNA dan RNA , ia adalah penting untuk pecahan dan penyalinan sel yang sihat. Folik asid terlibat dalam metabolisma protin, dan telah digunakan dalam pencegahan dan rawatan folik asid anemia. Zat ini juga boleh membantu dalam depresi dan "anxiety".Folic acid sangat penting dalam kehamilan. Ia membantu mengatur pembentukan sel saraf "embryonic" dan " fetal" , yang mana amat penting untuk tumbesaran yang normal. Folic asid sangat berkesan apabila digabungkan dengan vitamin B12 dan vitamin C.


vitamin B12
  • Vitamin B12 atau cyanocobalamin adalah diperlukan bagi penghasilan bahan genetik pada sel (DNA) untuk pertumbuhan dan pembesaran. Pembentukan sel darah merah oleh sum-sum tulang adalah bergantung pada vitamin ini. Ia menolong memelihara sel saraf dan sel darah merah. Ia juga terlibat dalam penggunaan folik asid dan karbohidrat dalam makanan. Asid hydroklorik melepaskan vitamin B12 di dalam perut ketika proses penghadaman. Selepas itu ia bercantum dengan sejenis bahan yang dipanggil faktor intrinsik (IF) sebelum ianya diserap ke dalam darah. Vitamin B12 juga perlu untuk memelihara sistem saraf yang sihat.
Biotin
  • Biotin membantu dalam pertumbuhan sel, pengeluaran asid lemak,  metabolisma karbohidrat, lemak & protin serta dalam penggunaan vitamin B-complex yang lain. Kuantiti yang mencukupi adalah diperlukan untuk rambut dan kulit yang sihat. Biotin juga memelihara agar kilang peluh, tisu saraf, dan sum-sum tulang sentiasa sihat. Selain daripada itu , ia menolong melegakan kesakitan otot.

panthothenic asid (vitamin B5)
  • Vitamin B5 juga dikenali sebagai "vitamin anti-stress" , pantothenic acid memainkan peranan dalam pengeluaran hormon adrenal dan pembentukan antibodi, membantu dalam penggunaan vitamin, dan menolong menukarkan lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga. Ia diperlukan oleh semua sel dalam badan dan tetumpu dalam organ badan. Ia juga terlibat dalam pengeluaran " neurotransmitters ". Vitamin ini adalah elemen perlu koenzim A, bahan kimia badan penting yang terlibat dalam kebanyakkan fungsi metabolisma. Pantothenic acid juga ialah penambah stamina dan mencegah sesetengah bentuk anemia. Ia diperlukan untuk salur perut-usus berfungsi dengan normal dan boleh menolong dalam merawat tekanan dan rasa cemas (anxiety). 

ha.. bulat mata dia!!! mana nak cari bcompleks yang complete macam shaklee kak oi~~~ selamat, mudah diserap dan lengkap! complete! sbb tu lah ianya pilihan kami sekeluarga! dah la murah. x smpai rm60 pun sbotol, boleh tahan 4 bulan tau! berbaloi-baloi~~~

mengapa b-compleks ni diciptakan lengkap selengkapnya ialah:

"B Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% biotin dan asid folik. kesemua 8 vitamin ini perlu ada pada vitamin B Complex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna. Kelebihan dan kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh. Vitamin B adalah vitamin larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan. Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B Complex setiap hari."

nah amik sbotol! hehe



so, x nak beli ke?? xyah beli lah kalau x sayang diri... kalau sayang diri...pandai-pandailah cari ye :) jomlah order ngan saya, sms je 0134404869 ek to place ur order.. percayalah!! memang berbaloi-baloi~~


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Bahaya anemia terutamanya untuk ibu mengandung


hai kawan-kawan! =P
Kita kerapkali mendengar kes-kes ibu mengandung yang mempunyai masalah low Hb kan? Masalah kekurangan hemoglobin ini juga disebut sebagai anemia dan ianya adalah suatu yang serius.Yer, serius! x boleh pandang remeh!
Antara gejala yang paling umum dari anemia adalah sukar bernafas, kekurangan tenaga, cepat lelah, serta mudah terkena selsema dan jangkitan lain.  Ada pelbagai punca yg menyebabkan anemia. Salah satunya mungkin faktor keturunan dan kurangnya mengambil zat besi dalam diet seharian. Zat besi adalah mineral yang diperlukan untuk penghasilan hemoglobin dalam badan. 
Tapi jangan risau,, ada caranya nak merawat anemia ni. Kalau dah ada anemia ni, biasanya doktor akan membekalkan seseorang dengan multivitamin yang mengandungi iron. Dan biasanya pengambilan tablet iron ni perlu disertakan dengan vitamin C untuk memaksimumkan penyerapan iron ke dalam tubu.
dan selain mengambil multivitamin yang mengandungi iron, kita juga boleh memperbanyakkan pengambilan beberapa jenis makanan yg dipercayai mengandungi nilai zat besi yg tinggi. Dan berikut adalah beberapa makanan yang kaya akan zat besi:
  • Aprikot : mengandungi zat besi yang sempurna untuk memastikan tubuh mendapatkan  zat besi yg cukup.
  • Jagung : kaya akan zat besi dan tembaga. Jagung juga menjadi sumber yang baik untuk vitamin A dan C. 
  • Telur: kaya akan semua mineral, termasuk besi, dan vitamin B. Telur ideal dikonsumsi saat sarapan karena mengandungi jumlah protein yg tinggi untuk memberi tenaga kepada kita
  • Kangkung: sumber yang sangat baik untuk vitamin A dan vitamin B serta C. Kangkung mengandungi jumlah tinggi zat besi, kalsium, dan kalium.
  • Kismis:mengandungi zat besi yang sangat tinggi. Kismis juga merupakan makanan yang bersifat basa dan dapat membantu mengatasi kondisi asid dalam badan.
  • Bayam :Selain zat besi, bayam juga mengandungi vitamin A. Bayam sewajarnya dijadikan rutin dalam diet kita.

ha...banyak kan sumber zat besi. Senang jugak nk diperolehi. Tapi kan, sempat ke nak masak?? dah la tengah loya2 hamil ni kan...smua bnda rasa xda mood nk buat. Encik hubby lak sibuk kna keja, sian lak nak susahkan...hehe

so...ibu-ibu jangan risau ye.. kalau rasa ralat sangat nk cari sumber2 kat ats.. apa kata cuba vitalea shaklee?? lengkap smua mineral dan vitamin tau! x caya???.Ok, meh kita usya sket apa tu vitalea ni.




Vita-Lea® Iron Formula, merupakan Multivitamin yang Hebat!

Suplemen seimbang dan komprehensif yang dihasilkan dengan Sains terbaik Shaklee yang mampu dibeli. Vita-Lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.

Jika diambil setiap hari, Vita-Lea mampu:

  • Membantu dalam mengekalkan kesihatan yang baik.*
  • Mengandungi beta karotena yang membantu dalam 
  • mengekalkan pertumbuhan, penglihatan dan pembinaan tisu.
  • Mengandungi kalsium, fosforus dengan vitamin C dan D untuk kesihatan tulang dan gigi.
  • Biotin dan asid pantotenik membantu untuk memetabolismekan lemak dan karbohidrat dalam tubuh
  • Vitamin B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah.*

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.. Tiada tambahan perasa tiruan, pemanis, bahan pewarna atau pengawet.

ha...kan banyak kelebihan tu.. selain kandungan iron..vitalea ada sumber B12 ataucyanocobalamin . Vitamin B12 atau cyanocobalamin adalah diperlukan bagi pembuatan bahan genetik pada sel (DNA) untuk pertumbuhan dan pembesaran. Pembentukan sel darah merah oleh sum-sum tulang adalah bergantung pada vitamin ini. Ia menolong memelihara sel saraf dan sel darah merah.  Ia juga terlibat dalam penggunaan folik asid dan karbohidrat dalam makanan. Asid hydroklorik melepaskan vitamin B12 di dalam perut ketika proses penghadaman. Selepas itu ia bercantum dengan sejenis bahan yang dipanggil  faktor intrinsik (IF) sebelum ianya diserap ke dalam darah. Vitamin B12 juga perlu untuk memelihara sistem saraf yang sihat.
ha..bulat mata semua bila tahu kebaikan vitalea ni kan... so, apa kata cuba sebotol?? harga murah sangat... x sampai RM 100 pun utk kegunaan 2-4 bulan. Sangat2 berbaloi memilikinya tau! =)
sebelom berlalu, saya sertakan beberapa testimoni pengguna vitalea dalam set hamil shaklee :)



nak cuba?? hubungi saya ye, 013-4404869 :)
-Jom jadi ibu yang hebat :) -

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

ciri-ciri ibu sejati






Salam Jumaat yang penuh barokah. apa khabar ibu-ibu sekalian?? harapnya sentiasa bersemangat waja meneruskan tanggungjawab sebagai seorang ibu ya! saya percaya setiap ibu bercita-cita untuk menjadi ibu mithali. Namun, peka kah kita terhadap apa yg perlu dibuat untuk menjadi ibu sejati?? oklah, hasil blogwalking pagi ni, saya menjumpai satu artikel yg sangat menarik. Jom sama2 kita check diri kita ada x smua sifat2 di bawah ni :)

sumber: halaqah.net

Sifat utama yang dibekalkan oleh Allah kepada mana-mana ibu adalah sifat kasih sayang yang tinggi. Dengan kasih sayang inilah seorang ibu itu benar-benar dapat menjadi ibu. Dari sifat kasih sayang ini bercambah sifat-sifat lain yang menyerlahkan lagi sifat keibuan sejati pada dirinya.

Berikut adalah antara ciri-ciri yang selalunya ada pada ibu-ibu yang memiliki sifat keibuan sejati: 

1.Kasih sayangnya menyerlah

Ibu yang sejati di dalam Islam akan memberi kasih sayang bukan saja dalam bentuk belaian dan kemanjaan tapi juga didikan. Di samping keperluan fizikal anaknya dipenuhi, keperluan rohani turut diisi. Kerana tingginya kasih sayang ibu ini, dia mengharapkan kejayaan yang berkekalan buat anaknya.Justeru anak itu dididik dan dibentuk peribadinya mengikut kehendak Allah supaya terjamin masa depannya di dunia dan di akhirat. 

2.Prihatin dan ambil berat

Kadang-kadang anak sudah besar panjang pun, ibu masih prihatin, ambil berat dan ambil tahu tentang diri anaknya. “Ibu saya sampai sekarang, bila jumpa dia akan tanya, kamu dah solat ke belum,” kata Hj. Mohd Hanim Mohd Tahir, pakar motivasi.  

3.Halus perasaan

Ibu yang sejati dapat membaca pergolakan jiwa anaknya hanya dengan melihat air muka dan tingkah laku si anak. Perasaannya terhadap anaknya begitu halus. Sedari kecil anak itu di bawah pengawasannya, dia sudah arif benar ‘bahasa badan’ anaknya. 

4.Suka beri nasihat

Sifat seorang ibu sejati, dia suka dan sentiasa memberi nasihat kepada anaknya. Oleh itu dia selalu menjadi kaunselor dan tempat rujuk anak-anaknya. Sifat suka memberi nasihat ini didorong oleh keinginan untuk melihat anaknya mendapat yang terbaik dalam hidupnya.  

5. Sangat sabar dan berlapang dada

Dari wajahnya sudah dapat dibaca sifat sabar dan lapang dadanya. Bukan dia tidak pernah marah tapi dia pandai dan mampu mengawal perasaan. “Mak saya bila anak-anaknya datang, dia layan semuanya dengan wajah dan senyum yang manis,” cerita seorang teman mengenai ibunya yang berusia akhir 70-an.“Tak pernah dia tunjuk rasa tak senang atau marah. Walhal bukan tidak ada antara kami yang pernah mengecilkan hatinya. Bagi saya, itulah ibu sejati.” 

6.Lembut tapi tegas

Wataknya ‘adjustable’. Di mana perlu berlembut, dia akan berlembut. Di mana perlu tegas dan tidak boleh beri muka, dia akan tunjukkan ketegasan. Namun waktu tegas, sifat kelembutannya masih terjaga. Dia tegas bila melibatkan soal disiplin, peraturan atau perintah Allah, tapi wataknya yang lembut tidak pula bertukar keras dan kasar. 

7. Suka meraikan

Walaupun anak-anak sudah besar dan masing-masing telah berkeluarga, seorang ibu yang tinggi sifat keibuannya masih suka meraikan dan melayan keinginan anaknya. Bila anak balik bercuti misalnya, dia akan turun ke dapur menyediakan makanan kegemaran si anak. Jika anak-anak ramai, dia akan meraikan dan beri perhatian pada setiap anak.Dia mahu anak-anaknya selesa dan terpenuhi keperluannya. Hingga kerap kali dia mendahulukan keperluan dan keinginan anak-anak dari keperluan dan keinginannya sendiri. Malah ke tahap dia mengorbankan keinginannya semata-mata untuk memberi yang terbaik kepada anak-anak.  

8.Tidak pilih kasih

Tidak ada di kalangan anak-anak yang berasa dirinya kurang disayangi. Selain terhadap anak-anak sendiri, sifat menyamaratakan kasih sayang ini dapat dilihat pada layanannya terhadap anak orang lain. Dengan kekuatan sifat keibuannya, seorang ibu dapat membentuk dan mencorak anak-anak di rumah, mencorak anak-anak didiknya di sekolah jika dia seorang guru, atau membentuk ‘anak-anak’ di pejabat jika dia seorang ketua pejabat.


-Jom jadi ibu yang hebat-

please like Ummu Umar's Choice

with love, Ummu Umar, 013-4404869 

Monday, May 20, 2013

pentingnya menjaga sensitiviti customer



Teringat balik masa jalan2 ngn hubby kat satu mall di johor, masa tu ada satu kedai spa buat promotion facial treatment and ada disediakan free skin analysis. saya mmg minat bnda2 mcm ni, so cuba gak. masa dia letakkan kamera dia kat tangan..dia kata ok, normal kulit xda mslh. pastu letak muka, xda mslh sgt cuma ada certain part kering, certain part berminyak. Kiranya kulit sy jenis combination. Pastu sis yg check tu pesan, kulit yg jenis jarang naik jerawat, kurang bermasalah macam saya ni high possibility utk kuar jeragat dgn lebih awal.[tgk tu, dia kata kulit x bermasalah, bangga jap makan shaklee,hihi]


Pastu, dan2 je dia offer wat facial situ dan bagitau akan dpt free vitamin E dan serum yg boleh apply pada wajah jika wat facial pada hari tersebut.katanya produk halal. Tapi kerana tidak suka dilumur sebarang produk dimuka saya menolak dengan baik. Dan sempat saya bertanya produk akak ni ada KKM approve tak? terus dia cari cop kkm kat kotak vit e n serum tu and dgn blurr dia jawab, rasanya ada kot. hihi. sy hanya mampu tersenyum :)

Point nya di sini, sebagai seorang penjual kita kna sensitif dengan kehendak pengguna. especially bab halal haram dan keselamatan. Saya pasti pengguna sekarang kbnykn bijak2 dan sudah pandai menilai sendiri kan.

point yg kedua... kalau nk elak muka berjeragat, amalkan supplement yg kaya dgn antioksidan seperti vitamin E, vitamin C dan vitamin A ye. hehe

"Jom jadi pengguna yang berilmu"


Salam sayang,


ummu umar, 0134404869

Ada banyak sebab mengapa anda perlu mendapatkan vitamin berpantang dan menyusu SHAKLEE

Assalamualaikum,

Ceria sungguh pagi ni, rasa tenang jer.. Alhamdulillah! dan di sini saya ambil peluang untuk menulis sesuatu yang ringkas untuk anda. Beberapa sebab anda perlu memiliki set bersalin dan menyusu shaklee. Ye lah, 2-3 hari ni ramai sangat yg order set ni! dan mostly yg dlu2 kalau beli mesti bagi feedback yg sgt2 positif :)

antara kelebihan set berpantang dan menyusu shaklee ni adalah:


❤menjadikan badan lebih bertenaga
❤membaikpulih luka luar dan dalam
❤anti-stress (memelihara mood ibu baru bersalin)
❤membaik pulih dalaman wanita
❤mengawal selera berlebihan tanpa mengabaikan nutrient penting untuk tubuh
❤meningkatkan penghasilan susu badan dengan syarat ada demand
❤ mengurangkan kesakitan dan kelenguhan pada tubuh badan
❤meningkatkan sistem imun dari sebarang jangkitan
❤mengelakkan sembelit

ha..ni adalah set nya!





dan cuba kita lihat beberapa feedback customer yang menggunakan set pantang dan menyusu shaklee ni :)




Diyana Atan:

Nak share testimoni sendiri pulak yang menggunakan SET BERPANTANG SHAKLEE. 
Sebelum gi labour room saya minum ESP. Dalam sakit-sakit tu badan tetap rasa bertenaga. Masa proses bersalin, alhamdulillah...3 kali push keluar Baby Hana, 3.6kg. Masa dalam wad, saya minum lagi ESP. Badan rasa segar sampai orang katil sebelah ingat saya admit ward sebab alahan masa mengandung. Bila tolak katil Baby Hana terkejut dia sebab tak sangka dah bersalin. Muka tak pucat dan badan nampak cergas katanya. Sekarang, dalam pantang sepenuhnya saya ambil supplement Shaklee. Bibik yang jaga anak2 saya masa dalam pantang sebelum ni pun cakap.."nampak bedanya! kali ni kamu nampak cergas! muka nggak pucat." Ape lagi kengkawan. Jom dapatkan set berpantang segera. Para suami boleh juga belikan untuk isteri yang bakal melahirkan tak lama lagi. 






Puan Nur: 
sy sedang berpantang day 30: tapi saya cuma berpantang makan je dan teruskan pengambilan SET BERPANTANG SHAKLEE yg best tu. yg lain2 sy dh buat mcm org habis pantang dh, cthnya drive kereta pegi post office, pegi bank, pegi beli brg, bawa anak2 pegi klinik.. hehehe kenapa sy berani? sebab rasanya kereta zaman skrg ni dh canggih2, tak perlukan byk tenaga nak drive, setakat control stereng je pastu kasi dia jalan sendiri, kekeke... :)) tp rahsia sy cepat sihat tu tak lain tak bukan adalah Shaklee la...kuikui ;) 

luka jahitan sy byk sgt aritu, plus doc cakap kulit sy jenis kulit 'tauhu', anda tahu apa dia kulit tauhu ni? kulit tauhu ni katanya mcm kulit org cina, bila cucuk je berdarah, dia mcm hancur, salah satu punca dia sebab tak biasakan makan makanan pedas.. keadaan kulit sy yg mcm tu, menyebabkan tempoh menjahit tu lebih lama drp tempoh nak beranak kat dlm labor room tu.. semasa pregnant juga sy kena buasir, dan buasir makin teruk lepas bersalin.. dh sgt3 risau sbb sy selalu dgr cerita buasir ni susah nak baik dan perlu dibuang... huaaa... tp ajaibnya, sy ambil set berpantang shaklee; VITALEA + BCOMPLEX + VITAMIN C + ZINC COMPLEX dan juga OMEGA GUARD, dlm masa kurang drp 2 minggu, luka jahitan dan buasir sy tu dh baik! wahhh sgt gembiraaa!! :))

oklah, setakat ni dlu untuk hari ni. Nak g kerja lak!!! hihi

Jom order dari Ummu Umar's Choice atau sms sahaja ke 013-4404869 ye. 


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

fahami konsep MLM yang mematuhi syariah :)



Ramai yg tny sy shaklee ni MLM kn? Bila jwb ya msti ada saja yg fikir MLM ni menindas.. katanya yg atas msti amik ksmpatan...yg atas goyang kaki kerah org bwh wat keja..pastu mintak org melabur bnyk2 n biar aje yg bwh terkontang kanting habiskn brg sdiri...Sampai ada org yg allergik dgn prkataan MLM. hihi

Oh....jika btollah mcm tu MLM shaklee ni...xdalah sy bersengkang mata buat sale kt mn2 je..xdalah kecoh sy nk sharing everyday kt fb ni.. cuma cari org kerah wat kja sy goyang kaki minum milo je..kn sng..hehe

Tapi...sy tegaskn is Shaklee is not that type of MLM!.Shaklee adalah MLM yg mematuhi syariat. Yg tidak mengamalkn sistem piramid d mana yg atas slamanya akn untung. Setiap org hny dibyr berdasarkn hasil jualannya dan hasil usaha kerasnya mendidik anak buah.. Dan yg diatas xkn slamanya di atas. Kalau yg bwh rajin.. possible je yg bwh naik dlu.

Dan dlm shaklee... kita x perlu melabur bnyk pun. Cuma dgn bermodalkn rm75 sudah boleh memulakan bisnes dan stok boleh dihantar direct kpd customer melalui shaklee. Tambah best, dalam shaklee, kami x jual harapan, tapi kami jual produk. Kami percaya produk ini sangat bagus dan kami perlu sebarkan kebaikannya kepada orang lain. Atas dasar inilah kami sentiasa bersemangat melakukan sharing di mana2 sahaja :)

Apa yg pnting..dlm apa jua MLM pun anda perlu mgkaji dlu pelan pemasarannya sblom membuat apa2 kesimpulan. Dan smstinya perlu untuk anda berada di group yg betul untuk memastikan anda tidak dipinggirkn dan sentiasa bermotivasi utk mencapai matlamat anda!

Utk memahami lebih lanjut ttg MLM dan syariah bleh ke link ni

http://zaharuddin.net/pelaburan-&-perniagaan/222-multi-level-marketing-menurut-shariah.html

-bersyukur berada bersama group Jutawan Shaklee-





berminat menjana pendapatan bersama Ummu Umar's Choice??
hubungi saya sekarang ya :)

Rashidah Juhari 
Usahawan Shaklee di Ummu Umar's Choice
ID : 867851 013-4404869 
shadiraakashi@gmail.com 

Thursday, May 16, 2013

sangat haus, tanda dehidrasi???


Selamat pagi semua!! Lena tido semalam?? dah solat subuh lom?? hehe. oklah, smlm sy ada cerita tentang performance drink shaklee kn?? igt lg x function nya apa? kalau lupa klik sini ye :)
since performance drink sgt berkaitan dengan dehidrasi, hari ni ummu umar nak kongsikan sebuah artikel yg mampu merungkaikan persoalan ttg dehidrasi. 
Ok, selalunya bila sebut dehidrasi, pasti kita fikir akan merasa haus yg amat atau berpeluh secara berlebuhan. Tapi betolke sekadar tu je?? Sebenarnya bnyk tanda lain dehidrasi yg perlu kita tahu. Dan sebahagian besar dari kita mungkin selalu mengalaminya.


Dehidrasi merupakan suatu keadaaan dimana tubuh kehilangan cairan yang melebihi jumlah yang masuk ke dalam tubuh. Air yang keluar dari sel tubuh kemudian keluar dari tubuh kita lebih banyak daripada jumlah air yang kita terima melalui minuman. Hilangnya cairan tubuh dapat disebabkan oleh berbagai hal, diantaranya :
  • Demam, sakit kepala dan olahraga berlebihan
  • Muntah, Diarrhea dan kencing yang meningkat akibat infeksi
  • Penyakit seperti Diabetes
  • Ketidakmampuan untuk mencari makanan dan minuman yang tepat (cth: orang cacat dan bayi)
  • Gangguan kemampuan untuk minum (cth: seseorang dalam keadaan koma atau pada respirator atau bayi sakit yang tidak dapat menghisap botol)
  • Tidak ada kesempatan untuk menyimpan air minum yang sehat
  • Luka pada kulit, seperti luka terbakar atau luka ulser mulut,
  • penyakit kulit yang parah atau infeksi (air hilang melalui kulit yang rusak)
     
Manusia kehilangan air setiap harinya dalam bentuk wap air dari respirasi dan perkumuhan yang dikeluarkan dalam bentuk keringat, urin, dan tinja. Selain air, garam juga akan turut kehilangan perkumuhan yang menyebabkan semakin tidak seimbang eletrolit dalam badan.  kehilangan terlalu banyak air, menyebabkan tubuh kita dapat menjadi tidak seimbang atau mengalami dehidrasi. Berikut beberapa kondisi yang menandakan bahawa kita telah mengalami dehidrasi :


  • Haus berlebihan
  • Mulut kering dan lidah membengkak
  • Badan terasa lemah
  • Pening, pitam
  • Palpitasi (perasaan dengan jantung berdebar-debar dan berdegup kencang)
  • Mudah bingung
  • Lesu hingga menyebabkan pengsan
  • Tidak mampu berpeluh
  • Warna urine yang berubah : Jika urine  sangat kuning atau kuning, maknanya kita telah mengalami dehidrasi.

ha.. bahaya kan kalau badan dah dehydrate. Macam2 boleh timbul lepas tu. So, apa kata hindari diri kita dari dehidrasi dengan minum banyak air? atau jika rasa x mampu nak mengambil air yg banyak kerana berpuasa atau terlalu sibuk, apa kata anda cuba performance drink shaklee?? insya ALLAH tindakan mcm air isotonik yg lain malah lebih selamat tanpa gas dan gula berlebihan dan rasa oren yg sgt best! uihh..bancuh sejuk2 mmg marvellous! 





sangat sesuai dihadiahkan kepada mereka yg bakal ke haji dan umrah. Nak cuba? harga sgt special, bawah rm70 je. Hubungi saya di 013-4404869 utk tempahan ye :)

atau pm laju2 di Ummu Umar's Choice

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Wednesday, May 15, 2013

Performance Drink Shaklee : teman terbaik umrah dan haji anda!



sekarang ni, ramai yg sibuk nk pergi umrah kan, 2-3bln lg musim haji lak. Meriah2, tahniah ye menjadi tetamu ALLAH. Sungguh, hati ni teringin sangat :) Insya ALLAH doakan sy dan keluarga ye, saya doakan utk kwn2 yg muslim dapat g Mekah satu hari nnt :)

btw, cakap pasal Mekah, mungkin terfikir panas kan? yer, sbb temperature sana tinggi berbanding Malaysia. Dan mungkin body mudah dehydrate kn.. Dan2 aje terfikir kat 100 plus kan..hehe. Bgus kalau minum 100++ tapi, x bagusnya ada gas, dan kandungan gula sangat tinggi. Kalau nak selamat kena buang gas dlu dan campurkan air masak. agak leceh kan??

so, saya nak tawarkan sesuatu yg mudah dari Shaklee untuk anda. Apa kata cuba Shaklee Performance Drink?? Tak pernah dengar ye?? ok, jom kita berkenalan dengan Shaklee PD.

Shaklee Performance Drink
  • Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.
  • Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.
  • Ia bukan milk booster, atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.
  • Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.

siapa yg perlukan performance drink?
  • Individu aktif bersukan
  • Orang yg berpuasa
  • Orang yang sentiasa terdedah kepada cuaca panas
  • Ibu menyusu/mengandung terutamanya semasa berpuasa,
  • Kanak-kanak atau orang dewasa yang demam untuk mencegah dehydration
  • pendek kata, semua golongan boleh ambil performance drink ni :)

dan disini saya nak kongsikan beberapa testimoni pengguna PD ni


Testimoni suami Pn Lia, (seorang pelumba basikal)

"..Abang rasa best betullar berkayuh dengan minum Performance Drink ni..before this kalo berkayuh Abang memang rasa sakit kaki setiap kali balik rumah..Lia perasankan..?tapi sekarang ni dah ok dah..sejak minum PD ni..dulukan Lia bekalkan air suam biasa untuk Abang bila setiap kali Abang nak mengayuh..different sangat minum air suam tu dengan PD ni..bila minum PD, tekak tak rasa kering walaupun berkayuh lama dan jauh..pastu Abang siap bg kawan2 rasa PD ni..derang kata ape tau..air ni rasa lain..lebih kurang macam air garam yg doktor bg tu kalo kita kena cirit birit..TAPI..ni laaaaaggiiiii sedappp..! PD memang best lahh..! Dah tak sakit kaki dan tak penat cam dulu lagii..."


Dan ini pula kata Puan Lia

.. since last week saya menggantikan puasa..jadinya ada masa-masa tu saya tak sempat bersahur al-maklumlah..puasa sorang-sorang kan..jadinya, saya pun sempat bancuh PD satu gelas dan terus minum..wah..! rasa nyaman dan segar..terus terbukak mata..rasa PD ni ala-ala oren tang tu tapi laaaagggiiii sedappp.. betul tak tipunya lahh..pastu saya berpuasa macam biasa..yang saya perasan, kalau saya berpuasa,bile dah mask tengahari, mesti melepek..tak larat..mulalar rasa haus tu datang..tapi kalini AlhamduLILLAH..masih bertenaga dan tak rasa haus langsung..boleh buat keja cam biasa seperti saya tak berpuasa lak..hehe..memang PD terbaiklahh..!


ni pula testimoni kak cery


Kalau bulan puasa.. mmg saya akan pastikan minum segelas setiap pagi time sahur..supaya keesokannya takdelah rasa haus yg amat melampau... . ..kalau bulan biasa...saya tak minum hari hari.. kecuali bila rasa exhausted.. or rasa mcm nak demam.. sbb tu mmg kena ada setin standby kat rumah.. ala ala first aid.... Jom kita ubah gaya hidup kita.. daripada minum minuman bergas... berubah kepada performance drink yg lebih sihat.. especially kalau anda ni mmg ahli sukan or pasangan anda aktif bersukan..

ha..,best kan? saya pun ada jugak minum ni, tp skali sekala je la, Rasa dia mmg best, oren pure. Bekas dia lak kalo abes saya buat isi milo. Jadi bau oren milo tu. Senang je nk bancuh. Letak 2 sudu dalam botol n masuk air masak shake2 aje, mmg marvellous. 

Nak cuba? hubungi saya ye di 013-4404869 :)



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Tuesday, May 14, 2013

Lagi testimoni Vivix :)

Sekarang xnak cakap banyak,
you all baca lah sendiri apa yg ditulis ye :)





ha... masih ragu nak cuba vivix??? cubalah at least skali dalam hidupmu :)

Rashidah Juhari
Shaklee Independent Distributor
ID : 867851
013-4404869
shadiraakashi@gmail.com

 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Segalanya tentang Vivix :)



Assalamualaikum kepada pengikut setia blog Ummu Umar's Choice, terima kasih atas kesudian bersabar menanti posting2 baru. Hehe, ni baru ada masa nk menulis btol2, yg smlm share je smua dari sifu :)

oh ya, dalam kesibukan promosi Vivix, lupa lak nk perkenalkan panjang2 ttg Puan Vivix ni ye. Sian lak, dok sibuk cite testimoni bagai, lupa nk introduce empunya nama.hoho. oklah, jom kita study sket apa itu Vivix! jom3!
_________________________________________________

Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Ianya mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Apa itu Polifenol? 

Polifenol adalah kelompok zat kimia yang ditemukan pada tumbuhan. Zat ini memiliki tanda khas yakni memiliki banyak gugus fenol dalam molekulnya. Polifenol berperanan dalam memberi warna pada suatu tumbuhan seperti warna daun ketika musim gugur. Pada beberapa kajian disebutkan bahwa kelompok polifenol memiliki peranan sebagai antioksidan yang baik untuk kesihatan. Antioksidan polifenol dapat mengurangi risiko penyakit jantung, pembuluh darah dan kanser.Terdapat penelitian yang menyimpulkan polifenol dapat mengurangi risiko penyakit Alzheimer. Polifenol dapat ditemui pada kekacang, teh hijau, teh putih, anggur merah, anggur putih, minyak zaitun, coklat hitam, dan delima. Kadar polifenol yang lebih tinggi dapat ditemukan pada kulit buah seperti pada anggur, epal, dan jeruk.

Bahan2 yg terkandung di dalam Vivix :

1- Anggur Muskat (Muscadine) 




  • dikenali sebagai anggur nombor satu di Amerika kerana kebaikannya yang boleh membuatkan kulit bertambah muda serta memberi kesihatan berpanjangan. 
  • Anggur muskat dan bijinya adalah sumber terbaik antioksidan, mempunyai ciri antiradang..merupakan anggur yg paling tinggi nilai resveratrol
  • Resveratrol adalah polyphenol yg dipanggil phytoalexin
    • mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol berbanding anggur lain.
    • terbukti berfaedah bagi kesihatan kardiovaskular*
    •  menurunkan tahap gula dalam darah selain melambatkan proses penuaan.
    • mengandungi asid ellagik (satu pythonutrien yg tdk dijumpai pada anggur2 lain). Asid ellagik berfungsi MEMBANTU mhentikan kimia penyebab kanser, anti-virus dan anti-bakteria
* Kardiovaskular : Sistem peredaran darah dalam tubuh manusia yang terdiri daripada jantung, paru-paru, salur darah, darah dan otot.
sumber


2- Elderberi




  • tumbuhan lasak tanah lembap di sepanjang tepi jalan dan sungai hanya di Eropah dan Amerika Utara.
  • digunakan sekian lama dalam perubatan tradisional bagi mengubati asma, sembelit, artritis dan selesema
  • antioksidan yang kuat dan melindungi sel daripada kerosakan disebabkan toksin alam sekitar, diet tidak seimbang serta tekanan.

3- Polygonum Cuspidatum




  • sejenis pokok saka terbesar di Asia
  • sumber semula jadi resveratrol sama seperti yang terdapat pada kulit anggur merah dan biji anggur merah
  • kandungan resveratrol membantu memperlahankan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah dan mengurangkan lebihan lemak yang tidak diperlukan tubuh

4- Lobak Ungu




  • sumber vitamin A terbaik
  • mengandungi fitokimia ANTHOCYANIN iaitu sejenis antioksidan yg kuat dan tertinggi yg MEMBANTU anti-bakteria, anti-radang penyakit, mengurangkan penyakit koronari (risiko penyakit jantung) serta bagus utk penglihatan.

Vivix™-supplemen anti penuaan terbaik di dunia kerana ia adalah suplemen pertama di dunia yg mampu menembusi DNA manusia.

BAGAIMANA??
  • Melindungi & Memperbaiki sel DNA manusia --> setiap hari sel tubuh diserang hampir sejuta serangan yg mampu merosakkan DNA. Serangan ini akan merosakkan pengkalan data genetik (kanser boleh terjadi), mengganggu fungsi sel dan usia kita.
  • Mengawal genetik & seterusnya mbantu melambatkan penuaan sel
  • Membantu meningkatkan tenaga dlm sel --> tenaga dlm tubuh ditingkatkan dengan pembentukan mitokondria yg baru ( mitokondria adalah penjana tenaga dlm tubuh)
  • Melambatkan Pembentukan AGE (anvanced glycation end products) --> Penimbunan AGE akan menyebabkan kerosakkan sel. Ramuan vivix 10x leih kuat dr resveratrol mampu melambatkan penbentukkan AGE.
  • Masyarakat di barat mengambil wain merah utk mendapat resveratrol..
  • namun kajian menunjukkan kesan alkohol boleh memberi kesan negatif pada badan.

Vivix adalah salah satu altenatif yg selamat dan HALAL telah dikeluarkan oleh Shaklee..
  • 1 sudu teh vivix mengandungi resveratrol yg bersamaan 100 gelas wain merah!
  •  vivix adalah 10 kali lebih hebat drp resveratrol itu semata-mata.

 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

regards,
ummu Umar :)
shaklee iD: 867851
013-4404869

Berminat utk menjana income hanya dari rumah secara online??
Hubungi saya skrg, saya akan tunjukkan jalannya.

tips memilih bisnes MLM :
  • pastikan produk yg halal dan berkualiti, tiada kesan sampingan dan mempunyai ujian klinikal (shaklee adalah slamat berkesan dan mesra alam dan mempunyai sijil halal)
  • background syarikat yg stabil dan kukuh (shaklee sudah 56 tahun di dunia, dan 20 tahun di Malaysia)
  • marketing plan yg telus, adil dan mengikut syariah (shaklee tidak mengamalkan sistem piramid, mematuhi syariah dan tidak menekankan HEAD HUNTING!)
  • pilih support group yg betul (saya adalah dari susur galur Jutawan shaklee yg mempunyai group support tersendiri, yg sgt mengutamakan knowlegde and skill sharing, juga menyediakan pemantauan on performance anda. Kami juga menekankan konsep mudahnya menjemput rezeki)

High blood pressure : Menurun selepas amalkan pengambilan vivix :)

Zaman sekarang ni hidup makin banyak tekanan kan? mcm2 nak fikir..hehe. Sampai ada yg kna darah tggi. Darah tggi ni perlu dikawal betul2 ye, sbb bila dah naik susah nnt. Bersempena promosi vivix, saya nk share juga testimoni sifu saya ttg ayahnya yg mengidap darah tinggi dan mendapat manfaat daripada pengambilan vivix. Jom ikuti kisahnya :)
________________________________________________________________________

Pagi ni saya nak berkongsi berita gembira. Baru malam tadi saya hubungi ayah. Bertanya khabar. Yelah, memang saya selalu hubungi ayah. Tapi sebelum ni tak tanya pulak pasal hal ni. Heheh..Saya tanya ayah samada ayah masih konsisten ambil vivix setiap malam sebelum tidur atau tak. Sebab ayah saya ni jenis yang sangat liat nak ambil vitamin. Lagi pula ayah tahu harga vivix ni sedikit mahal.  Ayah tak mau vivix cepat habis sebab ayah takut menyusahkan saya untuk topup vivix dengan lebih cepat. Selalu saya pesan kepada ayah untuk mengambilnya secara konsisten. Bulan ni adalah bulan kedua saya mensupply vivix untuk mak ayah saya. Dan subhanallah…ia telah menunjukkan hasil yang sangat memberangsangkan.
Untuk pengetahuan semua, ayah saya mempunyai masalah sakit lutut. Beliau juga mempunyai penyakit darah tinggi. Ayah pernah kena mild stroke 4 tahun lepas kerana lupa ambil ubat selama 2 hari. Ayah masih berasa kebas2 di satu belah tubuhnya. Sehinggalah bulan lepas saya berikan vivix untuk mak dan ayah gunakan semasa berpuasa dan disambung untuk botol seterusnya pada bulan ini.
Apa perubahan yang ayah saya alami? Pada mulanya ayah hanya tahu vivix ni hanya untuk sakit lutut. Sebab ayah ni jenis sangat liat nak ambil vitamin,lagi2 yang mahal sikit. Ni sebab ayah selalu mengadu sakit lutut kepada saya. Tapi tadi saya bagitahu ayah untuk terus konsisten ambil vivix sebab ia juga penawar untuk darah tinggi. Kemudian ayah cerita,” Ayah gi buat check up kat doctor. Bila di chek, dapat result yang menggembirakan. Sebelum ni tekanan darah ayah tidak pernah 150/90. Biasanya 170/100 atau 160/100”.
Saya sangat bergembira dengan result ini. Dan saya doakan agar ayah dan mak saya semakin sihat dan bahagia selamanya. Saya tak kisah nak topup vivix untuk mak ayah saya setiap bulan pon sebab walaupon ia mahal, ia sangat berbaloi.


apa kata hadiahkan vivix kepada mak ayah anda?? x salah berbelanja lebih sket untuk mereka kan..macam2 mereka dah bagi kat kita sejak dari kecil. Bagi hadiah kat mak ayah dan minta mereka doakan kejayaan kita boleh kan :)

 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

regards,
ummu Umar :)
shaklee iD: 867851
013-4404869

Berminat utk menjana income hanya dari rumah secara online??
Hubungi saya skrg, saya akan tunjukkan jalannya.

tips memilih bisnes MLM :
  • pastikan produk yg halal dan berkualiti, tiada kesan sampingan dan mempunyai ujian klinikal (shaklee adalah slamat berkesan dan mesra alam dan mempunyai sijil halal)
  • background syarikat yg stabil dan kukuh (shaklee sudah 56 tahun di dunia, dan 20 tahun di Malaysia)
  • marketing plan yg telus, adil dan mengikut syariah (shaklee tidak mengamalkan sistem piramid, mematuhi syariah dan tidak menekankan HEAD HUNTING!)
  • pilih support group yg betul (saya adalah dari susur galur Jutawan shaklee yg mempunyai group support tersendiri, yg sgt mengutamakan knowlegde and skill sharing, juga menyediakan pemantauan on performance anda. Kami juga menekankan konsep mudahnya menjemput rezeki)

Follow us for more tips :)