Monday, May 20, 2013

pentingnya menjaga sensitiviti customer



Teringat balik masa jalan2 ngn hubby kat satu mall di johor, masa tu ada satu kedai spa buat promotion facial treatment and ada disediakan free skin analysis. saya mmg minat bnda2 mcm ni, so cuba gak. masa dia letakkan kamera dia kat tangan..dia kata ok, normal kulit xda mslh. pastu letak muka, xda mslh sgt cuma ada certain part kering, certain part berminyak. Kiranya kulit sy jenis combination. Pastu sis yg check tu pesan, kulit yg jenis jarang naik jerawat, kurang bermasalah macam saya ni high possibility utk kuar jeragat dgn lebih awal.[tgk tu, dia kata kulit x bermasalah, bangga jap makan shaklee,hihi]


Pastu, dan2 je dia offer wat facial situ dan bagitau akan dpt free vitamin E dan serum yg boleh apply pada wajah jika wat facial pada hari tersebut.katanya produk halal. Tapi kerana tidak suka dilumur sebarang produk dimuka saya menolak dengan baik. Dan sempat saya bertanya produk akak ni ada KKM approve tak? terus dia cari cop kkm kat kotak vit e n serum tu and dgn blurr dia jawab, rasanya ada kot. hihi. sy hanya mampu tersenyum :)

Point nya di sini, sebagai seorang penjual kita kna sensitif dengan kehendak pengguna. especially bab halal haram dan keselamatan. Saya pasti pengguna sekarang kbnykn bijak2 dan sudah pandai menilai sendiri kan.

point yg kedua... kalau nk elak muka berjeragat, amalkan supplement yg kaya dgn antioksidan seperti vitamin E, vitamin C dan vitamin A ye. hehe

"Jom jadi pengguna yang berilmu"


Salam sayang,


ummu umar, 0134404869

No comments:

Post a Comment

Follow us for more tips :)