Friday, February 7, 2014

Bisnes mengeratkan silaturrahim dan memberi ruang lebih utk bersantai bersama keluarga :)

Alhamdulillah, masih diberi nikmat bernafas di bumi yg sementara ini. 
Terlalu banyak nikmat yg patut kita syukuri kan...sntiasalah bersyukur kerana semakin kita bersyukur, semakin ALLAH tambahkan nikmat tu :)

hari ni...saya saja nk buat perkongsian ringkas. Mengimbau kembali aktiviti bulan lepas. Alhamdulillah, skrg biz saya dan suami semakin maju. Stiap masa adalah waktu bekerja bagi kami, dan stiap masa juga kami mampu menikmati waktu bersantai. hehe. kerja sambil santai org kata. Yes, mmg best sbb kita mampu bekerja dalam keadaan tidak stress :)


Gambar kat atas ni, semasa saya dan anak ikut suami pergi present plan takaful kat kwn saya. Kawan sekolah menengah dlu.. 1st time ni present tepi pantai. Best jugak..relax rasa..sambil2 nikmati keindahan alam ciptaan ALLAH..hehe. Ada anak dan suami di sisi ke mana2 sahaja, sudah cukup menenangkan hati saya :)

Best jugak sbb dah hampir 9 tahun x jumpa sahabat saya ni. Yelah, dlu F5 sekelas, skrg masaing2 dah ada haluan sndiri.Kawan saya ni doktor dan mmg sgt bz, mmg btol2 kna kejar utk curi masa dia sket.Hihi. Best jugak bila buat bisnes ni sbb kembali menjejaki kawan2 lama. Kalau x.... mmg susah nk jumpa. Org kata, income dapat, silaturrahim pun terpelihara. Hehe. Alang2 dah jumpa, barang Shaklee pun boleh pass terus sbb Ja pun antara kwn sy yg amalkan shaklee utk kesihatan diri dia :)

Ramai yg bertanya saya dan suami... best sangat ke kerja sendiri. Tak takut ke sbb income macam x tetap.. ye lah sbb dunia skrg ni kan mmg sgt perlukan wang utk hidup....komen saya....bekerja sendiri mmg best..tetapi....dlm masa yg sama sangat perlukan hati yg kental utk berusaha dan berkorban. Tapi..percayalah..ia sgt manis bila mndapat hasilnya. 


Dan sepanjang saya buat biz shaklee ni, saya tak pernah pun rasa terbeban, bahkan ia lebih membantu kewangan keluarga saya. Saya mmg takde gaji dalam shaklee sbb sy tak kerja utk org. Yg saya ada cuma bonus stiap bulan, upah kerja keras kan. Hihi.. income saya mmg tidak tetap, sbb nilai bonus sentiasa menaik je...stiap bulan..hehe. 

Apa2 pun segalanya bergantung terhadap usaha dan rezeki kita. Dan saya sntiasa yakin bahawa, stiap dari kita telah ditetapkan rezeki masing2. Tinggal usaha kita je nak jemput rezeki tu mcm mana. Slagi kita gunakan kudrat utk berusaha.. pasti, ALLAH akan beri... Yakinlah!

Dan pastinya... bila kita bekerja sendiri ni kan... mmg ada stress dia. Tapi stress yg berbeza berbanding makan gaji. Stress saya dlm biz bila nk kejar closing je, dan stress tu adalah stress utk MEMENUHI KPI SENDIRI. Tetapi kalau makan gaji...hari2 stress sbb nak MEMENUHI KPI ORANG LAIN... jauh beza tu. Yg pastinya..sy biz ni bukan sbb nak kaya semata2. bagi saya, kaya itu bonus.. yg paling penting, saya biz sbb nak dapat keredhaan ALLAH, nak bantu insan yg memerlukan dan semestinya saya ingin sntiasa mengutamakan keluarga dalam apa jua perkara. Dgn shaklee...saya dapat keduanya... KELUARGA dan KERJAYA...semuanya hanya dari rumah :) Alhamdulllah :)

ok..sedikit motivasi dari saya...






No comments:

Post a Comment

Follow us for more tips :)