Tuesday, September 9, 2014

LEGAKAN RESDUNG DENGAN VIVIX DAN VITAMIN C!

Assalamualaikum!

Hari ni teringat nak berkongsi ttg kehebatan vivix dan vitamin C Shaklee.
Ditakdirkan saya diserang resdung yg teruk weekend lepas sehingga berdengung telinga. Ni mmg salah saya sbb sedap sangat x jaga makan. Hampir setiap hari makan ayam dan last day khamis tu saya makan ayam, dan udang jugak. Perghh..esoknya bangun mmg berair hidung dan mmg sakit sangat kepala. Menyengat tau!

Dan paling x best, kali ni ALLAH uji lebih sket, telinga saya mcm berdengung gitu. Terus sy igt sy pernah terbaca dlu yg resdung boleh sebabkan vertigo kan. Mcm hilang pendengaran gitu..ya ALLAH, takut tau. Fikir diri muda lagi, anak kecik lagi…komitmen banyak lagi..xkan nk biarkan je kan…huhu.

So,  terus sy mcm ckp kat husband nk jumpa pakar ENT..x kisah lah kena operate ke.. sbb resdung saya ni dari kecil lagi. Bila konsisten supplement dan pantang sket2 dia ok lah. Tpi bila culas sket je makan vitamins, culas sket je bab pantang…mmg dia serang semula. Huhu. Dalam keadaan xtau nk wat apa.. saya ke dapur..terus capai vivix, telan sesudu kecil dan ambil sebiji vit c saya telan. Tawakkal sbb xtahan, sblom ni sy on off dgn vivix sbb baby perutnya sensitive..makan vivix lebih je mesti dia cerry berry..huhu. yg kali ni mmg tawakkal je sbb xtahan.

Alhamdulillah, mcm magic pulak dlm 10minit lepas tu telinga dah kurang berdengung. Dah xde dah rasa angina dengung2 mcm naik tanah tggi tu. Huhu. Alhamdulillah…syukur sgt! Tapi mmg still truskan niat utk jumpa pakar ENT sbb mmg dah niat lama. Esoknya saya diberi MC oleh doctor dan surat refer utk jumpa pakar ENT. Tapi bila pergi ke Hospital tersebut…amatlah mengecewakan sbb hampir 2jam kami menunggu doctor pakar tersebut dan dia tak muncul2. So..baliklah kami dgn hati yg penuh hampa sbb bukan apa…nk dtg hari lain susah dah sbb jadual ofis saya terlalu padat dan klinik pakar mmg xde doktornya kalau time wiken kan…so, kna korek susun jadual btol2 kalau nk jumpa. Nasib baik belah pagi dah berjaya jumpa pakar radiology dah..at least berbaloi. Yg pakar radiology ni sy ceritakan dlm next entry ye kenapa… hehe

Okeh, panjang bercerita…kiranya apa yg sy nk highlight sini ialah…mmg vitamin C dan vivix bagus utk resdung. Dan kalau boleh amalkan juga pengambilan nutriferon utk boost up our immune system. Sbb resdung ni mmg xdpt sembuh tanpa pembedahan ianya hanya mampu dikawal dan salah satu usaha kita utk kawal adalah upkan system pertahanan badan. Ok…kita sambung lagi nanti. Tata!



-mommy shidah, 013-4404869

No comments:

Post a Comment

Follow us for more tips :)