Friday, November 21, 2014

SHAKLEE MASTER TOUR PANTAI TIMUR YANG SANGAT MENGUJAKAN!

بِسمِ اللَّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحيمِ

Segala puji bagi ALLAH yang telah memberikan nikmat Islam dan Iman. Tidak lupa kepada nikmat rezeki kesihatan dan kekayaaan yang membolehkan kita menikmati kehidupan dgn penuh ketenangan.

Insya ALLAH, setelah sebulan berhutang entry, kini saya kembali aktif menekan keyboard untuk berkongsi sesuatu yg sangat bermakna dalam hidup saya,

ALHAMDULILLAH, pada cuti deepavali yang lalu saya diizinkan ALLAH untuk menghadiri sesi MASTER TOUR PANTAI TIMUR. Sesi ini menggabungkan 4 MASTERS hebat dari bumi TERENGGANU yg terbukti telah mencapai kejayaan besar dalam MLM PALING BEST iaitu SHAKLEE.

4 MASTERS yg dimaksudkan adalah MASTER NUR ZAHIRAH, MASTER WAN MULIANI, MASTER NORAINI AHMAD dan MASTER FARIZAN. tgk gambar bawah untuk lebih kenal.


comel-comel kan orangnya..dan juga sgt berjaya. SAYA KAGUM! 

Sharing dimulakan oleh speaker jemputan DOKTOR NADIA KADIR yg merupakan seorang doktor di HSNZ dan juga merupakan SID. Sharing yg sangat bermanfaat tentang perubatan moden dan membincangkan juga tentang kepentingan suplemen dalam perubatan moden. Antara isi menarik adalah, walaupun perubatan moden banyak menggunakan dadah, tetapi penggunaan supplement juga boleh membantu dalam pengawalan sesetengah penyakit. Contohnya ada satu kes dimana doktor menggunakan OMEGA yang disalurkan kepada pesakit di ICU sebagai usaha untuk melancarkan pengaliran darah. Perkara-perkara sebegini banyak ditulis di dalam journal perubatan yang boleh didapati dengan melayari internet sahaja. Pesan DR NADIA juga agar kita lebih berhati-hati dalam memilih supplement kerana sekarang sangat banyak vitamin dan makanan tambahan yang mengandungi racun dan bahan kimia merbahaya yang jelas boleh mendatangkan mudarat kepada tubuh badan. Jangan disebabkan tertarik dengan iklan, kita sanggup korbankan anugerah tubuh badan dari ALLAH ini.

seterusnya sharing dari Master Wan Muliani yang banyak menceritakan tentang melakukan apa yang kita sayang dan menyayangi apa yang kita lakukan. Alhamdulillah, sharing yang diselit dengan lagi motivasi "DISINI LAHIRNYA SEBUAH CINTA" dan "HAMPIR KE SITU" sangat memberi rasa syahdu serta mengingatkan semula saya akan impian yang semakin saya lupakan disebabkan rasa kabur. Ianya suatu yang normal jika kita sudah hampir putus asa, sebab itu sangat penting untuk kita sentiasa berdamping dengan orang yang positif agar sentiasa mendapat semangat untuk terus mengejar kejayaan yg semakin hampir walaupun kita masih belum tahu detiknya :)

Sharing dari Master Farizan lebih kepada marketing strategi. Cara-cara menarik customer untuk mencuba produk kita. Alhamdulillah, sangat bermanfaat dan bila saya aplikasikan memang menjadi! Ye lah kan, dalam shaklee, kita ada produk yang sangat bagus, dan sangat rugi jika salah berkongsi orang tidak berminat pula. so, kena ada teknik dan caranya. Nak tahu tekniknya? kena lah join secret group Empayar Shidah Shaklee dulu ya :)

khusyuk meneguk ilmu..anak dipangkuan bukan alasan untuk skip!

Sharing ketiga dari Master Ani Ahmad. Saya tak dpt banyak input sebab terpaksa keluar dewan anak meragam nak menyusu dan tidur :) Tapi Master Ani ada menceritakan strategi bagaimana mahu naik pangkat dalam shaklee dan semestinya semua orang mahukannya! the rule is simple, Find a GREAT MENTOR and DUPLICATE! bagaimana nak DUPLICATE?? carilah MENTOR anda dulu! 

tidur dah...tq abg sudi jagakan anak2 spnjg sesi berlangsung.


Sharing terakhir dari Master Nur Zahirah who is my SIFU! banyak menceritakan strategi dalam meggapai impian. Katanya, tidak ramai yang berani bermimpi besar! sebab tu sentiasa stuck. Kita WAJIB berimpian BESAR dan tuliskan! dan katanya, setiap impian mesti dimurnikan dengan NIAT. cthnya buat SHAKLEE mmg kita nak dpt income kan, tapi sebelum tu NIAT terbesar dan UTAMA kita adalah.... " MEMBANTU MENYELESAIKAN MASALAH ORANG LAIN". sbb konsepnya mudah,,, bila kita tolong orang, ALLAH akan tolong kita :) Banyak sangat ilmu yang dikongsikan MASTER IRA yang saya ekslusifkan hanya untuk anak cucu saya dalam ESS tau! nak tau?? Jom join ESS! :)

bersama anak dan mak shaklee 


Hati ini sangat tersentuh mendengar perkongsian dari mereka. Sangat-sangat membuka minda. Sangat membangkitkan jiwa yang kadangkala ada turun naiknya. Alhamdulillah, saya syukuri rezeki ilmu dan motivasi dari ALLAH,bersyukur dipertemukan dengan insan2 positif yang tidak pernah jemu memberi kepada mereka yang memerlukan.

maisara dan ciknor. kaknor bnyk pglaman dlm biz dan katanya shaklee biz yg paling mudah. :)
1st time masuk prinzpark kito bergambar deh :)

oklah, setakat itulah sharing saya hari ini, harap memberi manfaat untuk kita bersama. Kalau nak cuba produk shaklee, beranikan diri utk SMS saya di 0134404869. Whatsapp pun boleh! :) nak join ahli pun sgt digalakkan dgn pendaftaran rm75 je seumur hidup. Meh kita bisik2 ye.


FREE COD UNTUK KAWASAN GONG BADAK HINGGA BANDAR KUALA TERENGGANU.

selain kawasan ini, saya tidak menyediakan COD, boleh SELF PICK UP di rumah saya, GONG BADAK :)

1 comment:

  1. OOH HEBAT NYE SHARING AKK!!!
    semoga akak makin maju dan berjaya mencapai impian akk
    tq jugak sudi pegang tangan sy kak :)

    ReplyDelete

Follow us for more tips :)