Monday, April 6, 2009

dah abes exam da~~ Alhamdulillah....

Alhamdulillah....
exam sem ni dah abes... results? huhu... tawakkal pada ALLAH saja...
erm... taktau lak saya  nk watpe after dah abes exam ni... nk balik awal
pun taknak gak...ade misi yg nk di setelkan dlu..hehe... lagipun
FYP presentation tak siap agy...lmbt sgt.. external examiner punye pasal..
hehe..tapi orait gak..at least leh fokus, tak kacau waktu exam ;)
fuh, bercakap sal exam... sem ni mmg pulun habisan ar.. sakit kepala saya ...
mmg sakit sungguh... bayangkan ade satu paper tu, after dah abes, terhuyung je
jalan keluar hall, nasib baik before exam dah lunch...kalo tak mmg pengsan la.. huhu
mmg struggle sungguh2...

bila dah abes exam ni..rase rindu nak stadi... rase tak puas lagi stadi...erm agak2nya
ape la rase org yg dah grad ek?? tmbh2 bile dah keje lagi tension... ibarat kata setiap
minggu ade satu FYP..erk? betolke?? mmg betol.. sv saya  ms saya  intern dlu gitu ar...
bz memanjang..sometimes tgk engineer ni mcm takde life sgt...sbb tu saya berhajat nk jadi cikgu or lecturer tapi masalahnye..takmoh lagi smbg study.. nk rest dlu after grad nnt. at least stahun rest tu bleh la nk smbg lagi...hehe...

kalo saya  dapat pun keje ngan mane2 sykt mcm petronas ke.. saya  rase mcm taknak dok kt bhgn technical, nk mintak HR ke, finance ke... [tipis la peluang gini gak..dak2 teknologi rmai lagi tgh queue kn?] hehe, btw to perasaan n perancangan je... tapi hanya ALLAH yg tau rezeki saya  n apayang terbaik untuk hidup saya . =)

bercakap sal menuntut ilmu lak... saya  terkilan dgn sikap sesetengah daripada kita yang malasnak study. Takpelah kalo kita rase kita tak mampu score pun..tapi at least usaha la.. secebis usaha insyaALLAH akan dipandang dan diberkati ALLAH. Kita mesti ingat, dulu beribu-ribu malah mungkin berjuta2 anak muda yg berebut2 nak masuk U, tapi ALLAH pilih kita n bagi nikmat menuntut ilmu di tempat yang serba best ni [best, dgn nada kurang ikhlas :P]. oleh itu marilah kita sama2 mensyukuri nikmat ni dengan menggunakannya sebaik mungkin. bukankah Islam menyuruh kita menghargai setiap nikmat kurniaan ALLAH dengan melahirkan kesyukuran. Kot ye pun tak bleh nk hargai nikmat tu dengan merajinkan diri...sekurang-kurangnya sujudlah syukur di setiap kali selepas solat wajib dan solat sunat mu [pesanan kepada diri sendiri]

No comments:

Post a Comment

Follow us for more tips :)