Wednesday, March 21, 2012

Sihat dan bertenaga selepas makan shaklee (^_^)v

Assalamualaikum w.b.t,

seperti yang dijanjikan, saya ingin sekali berkongsi pengalaman saya yang mengambil vitamin shaklee.sebenarnya saya dah lama dgr nama shaklee, sbb dulu arwah abah saya pernah mengambil vitamin untuk mengurangkan kolestrol dalam badannya. Omega guard rasanya. tapi dengar2 gitu je la, maklumlah masih budak2...huhu

dan kali kedua saya mengetahui tentang produk ini ialah semasa saya baru sahaja melahirkan umar mukmin. masa tu, kak ira, senior kat UTP dlu menawarkan vitamin untuk menyusu. tapi, masa tu saya tak rasa lagi diri ini memerlukan. lagipun, kesedaran tentang pentingnya mengambil vitamin tambahan dan tentang breastfeeding masih di tahap paling rendah..hehe walaubagaimanapun, mulai saat itu, saya merajinkan diri saya untuk membaca setiap info yang ada dalam blog kak ira. mmg sgt2 informative dan memberi semangat untuk saya mengambil serius akan pentingnya pengambilan vitamin tambahan.

sehinggalah apabila umar mukmin telah mencecah umur 7bulan, saya mula merasakan perubahan pada tubuh badan. badan menjadi mudah penat, kepala mudah pening,mudah mengantuk dan senang sangat diserang demam dan selsema. so, bila saya berjumpa doktor dan mengadu kepadanya, dia menyarankan untuk saya mengambil supplement kerana berkemungkinan sistem imunisasi badan menjadi semakin lemah disebabkan hilangnya zat2 badan melalui penyusuan. lagipun, apabila dah ada anak ni, faham2 lah, mmg xleh dok diam, malam berjaga, nak uruskan makan, mandi baby, rumah pun dah mula bersepah, mmg sure kita perlukan sesuatu untuk support tenaga2 kita yg digunakan. Bila doktor dah bgtau mcm tu, mula lah saya risau. ye la, anak baru satu, tapi sakit dah mcm2...huhu. cita-citanya nak beranak ramai lagi..hihi. so, saya mula teringat balik tentang shaklee yang pernah di promot oleh kak ira. So, dia rekemenkan saya untuk mengambil Vitalea+bcompleks+Vit C+Alfalfa+Vit E

Dan Alhamdulillah, apa yang menakjubkan, dengan izin ALLAH, dlm lebih kurang seminggu saya mengambil vit2 ni, saya dapat rasakan perubahan especially dari sudut energy. Saya dapat rasakan badan saya lebih bertenaga walaupun selepas balik dari kerja. sebelom ni mmg mudah collapse bila dah maghrib. Dan satu lagi perubahan yang actually hubby yg prasan dulu, ialah kulit muka saya nampak lebih segar berbanding sebelum ni. Hubby kata, muka saya nampak lebih glow. hihi, kembang semangkuk rasanya. TQ ALLAH!, TQ kak Ira!

dan sebulan lepas tu saya mula mengambil ESP (energizing Soy protein). Wow! mmg lagi marvellous..lagi bertenaga. Dan paling best..susu badan jadi pekat, walaupun x fully bf, tapi bila anak sy menyusu..mmg dia cepat kenyang...n bulat betol jadi badan dia masa ni.

so,anda nak tahu detail tentang vitamin2 yg sy ambil ni? jom kita tengok sedikit info tentang apa yang istimewanya vitamin2 ini sehinggakan saya merasai perubahan apabila mengambilnya.


~ Alfalfa, Vitalea ,vitamin C, B Complex
  • AMAT2 sesuai sekali untuk ibu2 menyusu kerana alfalfa bertindak sebagai penggalak susu
  • Namun, sesuai untuk semua golongan yang mementingkan kesihatan - lelaki, wanita, pelajar,menyusukan anak,warga emas ...(kecuali mereka yang menghidap SLE dan kecuali mereka yang mengandung)
  • sangat tepat bagi mereka yang sibuk dan gaya pemakanan seharian yang tidak sihat dan tak seimbang
  • sesuai bagi mereka yang selalu stress, keletihan, mudah mengantuk

~ ESP
  • Protein segera yg mengenyangkan dan memberi tenaga berterusan
  • Low GI (glicemic index), so selamat utk kandungan darah. Xda la lebih gula nnt
  • Membantu memberi kesegaran tubuh badan, mengawal berat badan dan memperbaiki tekstur kulit.
Dan satu lagi vitamin yang saya ambil adalah vitamin e. Dan saya yakin vitamin e inilah yang memberi effect glow pada wajah saya. Alhamdulillah!


masa ni dalam bbrp mggu amalkan shaklee

gambar ni pada 31 march 2013 (entry ni 21hb, so sy edit balik masukkan gambar) ni dlm sebulan lebih pas guna shaklee). Muka x bnyk beza pun sbb sy tak fokus skincare, cuma nk gtau sy lebih aktif dan bertenaga. Tgk anak sy pun bulat kan??

Saya telah mencuba vitamin ini dan dgn izin ALLAH telah merasai keberkesanannya. Anda pula bagaimana?? Berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang vitamin2 shaklee? atau ingin terus order vitamin anda? 

sila hubungi saya di 013-4404869 atau shadiraakashi@gmail.com atau FB : Rashidah Juhari

jumpa lagi dalam post yg seterusnya!
health is wealth! take care!

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

1 comment:

Follow us for more tips :)