Sunday, October 28, 2012

Basic H : Pencuci 1001 kegunaan

Assalamualaikum,

Anda pernah dengar tak tentang pencuci ajaib basic H shaklee?? tau x yg pencuci ni sangat2 lah best. kenapa? kerana macam2 lah kegunaan dia. dari mencuci sayur, buah, hinggalah mencuci bilik air, barang kemas dsb. mmg best! kalau dahulu saya guna pencuci buah2 dan botol susu jenama pu****, kini sy bertukar sepenuhnya kepada shaklee basic H. sbbnye pencuci pu**** tu ade methylparaben rupanya, which is bahaya la kalo tersisa kat makanan kita n tertelan boleh menyebabkan toksik kan....huhu

so, hari ni, saya nak menceritakan kisah kami sekeluarga dengan basic h.. Kami skeluarga ni gemar sgt makan buah anggur. Segala warna dan rasa semua pernah beli. Warna hijau, ungu, hitam, yang ada biji, yang tiada biji semuanya makan hahaha.


Saya pulak, setiap kali nak makan anggur, mesti ada masalah..masalah apa tau? Masalah malas nak membuang kulit anggur..kulit anggur (termasuk buah2 lain) ni perlu dibuang dahulu kerana terdapat semburan racun dan bahan kimia untuk nampak segar. Dan kadang2 ade kita nampak macam putih2 lilin di kulit anggur tu yg menimbulkan ketakutan utk makan anggur tu.

so, bila dah ada basic H, mmg sy akan rendamkan anggur2 tersebut kedalam campuran air dan basic H. mmg dalam 5minit lepas tu kuranglah sket kaler2 putih kat kulit tu. dan kami pun lebih yakin nak makan.yelah, sbb basic H ni kan hanya diperbuat dari ektrak jagung dan kelapa tanpa bahan kimia berbahaya seperti paraben dsb.

selain wat cuci buah dan sayur, saya pun guna basic H utk kegunaan lain jugak macam nak lembutkan ikan yang keras, utk tanggalkan kerak2 di kuali dan periuk. Even pencuci ni sgt sesuai untuk sesiapa yang mengidap ekzema.

di sini saya jugak nak kongsikan beberapa testimonial pengguna yang sangat berpuas hati dengan basic h ni. 




ok..cukuplah sekadar 2 testimonial dlu..hehe
yang penting sy skrg mmg pengguna tegar basic H. apa2 msti basic H..hehe.

jom cuba hari ni! =)

No comments:

Post a Comment

Follow us for more tips :)