Friday, October 19, 2012

ESP mempunyai nilai indeks glisemik yang rendah, kenapa pentingnya nilai glisemik indeks ini kepada kita?



banyak sudah kelebihan ESP diceritakan dalam entry2 saya sblom ni. Pasti ramai yg sudah teruja untuk mencubanya kan? dan di sini saya nak tambah lagi satu ciri yg ada dlm ESP yang pasti akan membuat anda lebih teruja!


apa itu? pastinya ttg nilai Indeks Glisemik!

Tahukah anda, bahawa, ESP mempunyai Indeks Glisemik yang rendah!Indeks glisemik adalah ukuran kecepatan makanan diserap menjadi gula darah. Semakin tinggi indeks glikemik suatu makanan, semakin cepat dampaknya terhadap kenaikan gula darah. Oleh itu, ESP ini sangatlah bagus bagi mengawal gula dalam darah sbb GI nye sgt rendah iaitu 39 sahaja! cuba tgk graf perbandingan indeks glisemik dibawah:




drpd perbandingan ini, jelas kelihatan kita hanya memmerlukan makanan/suplemen yang mempunyai GI yang rendah supaya gula dilepaskan secara berperingkat ke dalam darah. oleh itu, tenaga dihasilkan di dalam badan juga secara berperingkat dan berterusan sehingga beberapa jam.

pengambilan berterusan ESP dalam diet seharian kita insyaALLAH mampu mengawal diet kita. Drpd diet yang sihat inilah akan memberikan kita kesihatan jangka panjang yang tidak ternilai harganya!

anda sayangkan diri anda? anda mahu sihat di hari muda dan tua?

Jom cuba ESP dan rangkaian produk semulajadi SHAKLEE hari ini! insyaALLAH kami mampu membantu menyelesaikan masalah kesihatan anda!

Rashidah, 013-4404869 =)


*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

No comments:

Post a Comment

Follow us for more tips :)