Wednesday, January 16, 2013

Shaklee menawarkan sesuatu yang istimewa untuk anda yang sedang berusaha mendapatkan zuriat



Sungguh exclusive tajuk di malam ini. yup! mmg exclusive, sbb shaklee je ada nih! hihi. oklah, saya harap teman2 semua tidak terlalu merindui saya jika menyepi seketika di alam maya ini.

skrg ni saya agak tidak menang tangan melayan order dan menguruskan kerja2 hakiki, persediaan sebagai seorang facilitator. Sem baru, subject baru, banyak bnda nk kna study.huhu.. moga2 ALLAH berkati dan permudahkan...dan, semestinya saya mmg x sabar2, gatal sungguh tangan nak berkongsi sesuatu yg bermanfaat utk kwn2 semua. Iaitu tentang vitamin bagi yang merancang kehamilan.

Bila bercakap tentang kesukaran untuk hamil..kita terbayangkan tentang masalah kesuburan.. tapi sbnrnya x semua berkaitan dengan kesuburan... ada stgh pasangan, mmg tiada apa2 masalah, tapi masih belum dapat...itu bukan kuasa kita, semuanya kehendak ALLAH... DIA lah yg berhak menentukan... yg penting kena doa, doa, doa dan berikhtiar. mgkin DIA nak uji kita sket tu... nk tgk kita ni sanggup usaha dan sabar ke tak... lain orang lain ujiannya kan....

btw, saya sangat salute pada mereka yg sentiasa tidak putus asa berikhtiar utk mendapatkan zuriat, yakinlah, walau lmbt sket pun hasilnya.. ALLAH tgh memandang anda dengan pandangan Rahmat kerana telah menyambut seruanNya utk mempunyai zuriat dan keturunan...in sha ALLAH...

baiklah...sesuai dgn isu kita hari ini... saya nak membantu kawan2 semua yang masih berusaha. Especially for those yg mmg ada mslh, tidak salah mencuba kan? kalau yg xda problem pun still boleh cuba... no harm trying sbb SHAKLEE ni hanya membekalkan nutrisi yg dpt cover mana2 yg x cukup dalam badan kita...

Dalam pakej Shaklee untuk kesuburan ini...kami menggalakkan kedua2 suami dan isteri mengambil vitamin2 seperti bcompleks, vitalea, ESP, GLA dan alfalfa (isteri), serta vitamin E dan zinc (utk suami).Ini kerana dalam setiap vitamin ini terkandung nutrisi2 yg perlu untuk reproduction sistem lelaki dan wanita. antara kepentingan vitamin2 tersebut utk perancangan kehamilan adalah seperti yang tertulis di poster ini:


  • Vitamin E dan Zinc complex menguatkan sperma dan memekatkan mani 
  • GLA Complex membantu tubuh menghasilkan ‘cecair kesuburan’ yang membantu sperma terus hidup dalam tiub fallopio sehingga 5 hari. 
  • Alfalfa untuk wanita membantu dalam hal2 organ kewanitaan dan menyelesaikan masalah seperti keputihan 
  • ESP membantu pembinaan sel2 telur yang sihat 
  • Vitalea (tablet multivitamin dan multimineral) membekalkan kesemua nutrien yang diperlukan oleh tubuh 
  • Vitamin B Complex penting terutama untuk mereka yang merancang untuk hamil kerana ia mengandungi asid folik yang diperlukan di awal kehamilan bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifida. 

sangat2 digalakkan untuk anda suami isteri mengambil vitamin2 di atas. Tapi sekiranya mempunyai kekangan bajet dsb, utk isteri boleh dlu cuba GLA dan alfalfa dan Suami boleh cuba zinc dan vitamin E.

Inilah serba sedikit yang saya boleh bantu anda. Namun harus kita ingat...mengamalkan supplement cumalah salah satu usaha kita, selain dari itu, bnyk perkara2 lain yg perlu kita amalkan seperti merancang waktu utk melakukan hubungan, menjaga pemakanan, tidak stress serta banyak mengamalkan amalan2 sunat seperti solat hajat serta doa berterusan kepada ALLAH. Antara doa yang boleh diamalkan adalah petikan ayat 89 dari surah Al-Ambiyaa iaitu yg bermaksud:

“Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri (dengan tidak meninggalkan zuriat), dan Engkau jua sebaik yang mewarisi.

Alhamdulillah...semoga sedikit perkongsian ini dapat memberi manfaat kepada semua. dan suka saya ingatkan sekali lagi, pada yg sedang berusaha, teruskanlah, jgn putus asa..ALLAH sedang memandang anda dengan penuh Rahmat. Saya sangat memahami keinginan pasangan terhadap zuriat. Moga ALLAH sentiasa meredhai segala usaha anda.

jika anda rasa nak cuba shaklee.. jgn segan utk hubungi saya ye. In sha ALLAH, vitamin2 Shaklee adalah affordable, reasonable dan comfortable.. hehe. cuba tgk perkongsian saya di FB ttg progress one of my friend yg dh cuba SHAKLEE. hny status smpat daku upload sbb gmbr whatsapp dgn dia xsmpt nk trnsfer lg..hihi



Alhamdulillah..segala pujian bagi ALLAH atas setiap rahmat :)

salam Qiyamullail~~

Rashidah 013-4404869 :)

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

No comments:

Post a Comment

Follow us for more tips :)