Friday, April 18, 2014

Coaching di mana-mana - MAGIC AURA LEGASI ANUGERAH TERINDAH DI SHAKLEE JB BRANCH

Bismillah...
seminggu lagi telah berlalu..
Allahu...cepat kan masa berlalu...
dan saya kembali mencuri waktu rehat saya bagi berkongsi sesuatu yg bermakna dgn kwn2 diluar sana.
Terlebih dahulu, jutaan terima kasih sy ucapkan atas kesetiaan kwn2 mengikuti update di blog saya :)



Alhamdulillah... seminggu selepas Family Day LAT.. saya direzekikan ALLAH kesempatan untuk bersama-sama turun berkongsi ilmu dan pengalaman bersama susur galur Sifu saya Master Ira di Shaklee JB Branch, Taman Molek. Kelas ni mmg dah diplan sbulan awal. Smgt sy utk berjumpa anak cucu shaklee membuak2 mybbkn sy sanggup extend cuti smpai ahad utk terus berada di JB..hehe

Syukur, kelas yg bermula jam 10 pagi berjalan dgn lancar. Dimulakan dgn sharing Master2b kak rokiah, ttg "aku yang dulu bukanlah aku skrg".. sharing ni sgt menyentuh hati saya dan bnyk pngajaran sy perolehi dari kak rokiah. Kak rokiah adalah suri rumah sepenuh masa yg tdk pernah bekerja di luar rumah dan x pernah menghadiri sbrg interview kerja pun. Dahulu hanya berbisnes tudung dari rumah, dan telah jatuh hati dgn shaklee stelah mengamalkan produk shaklee. Menurut kak rokiah, sgt banyak perubahan yg dialaminnya sejak aktif dgn shaklee terutamanya level keyakinan terhadap diri sendiri. Kalau dulu, tidak pernah menelefon customer, skrg mula berani menelefon customer utk menerangkan apa2. Dan banyak lagi urusan lain yg dulunya dia tidak berapa confident, skrg dia sudah expert. Alhamdulillah... tahniah kak rokiah :)

Saya pula diberi kesempatan oleh Master Ira utk berkongsi sedikit pengalaman bershaklee secara part time. Dan saya memilih tajuk "Realiti Kehidupan" dalam presentation. Isi utama sharing saya lebih kepada menyedarkan diri saya sendiri dan shbt2 lain ttg bahayanya "comfort zone" dan kita perlu sedar ada caranya kita ingin keluar dari comfort zone dgn shaklee. Saya sendiri dulu tidak pernah sedar yg sy sbnrnya berada dalam comfort zone sbb tu awal2 join shaklee sy kurang serius. Tapi slpas 6bulan berdaftar sbgai ahli shaklee, saya mula sedar akan hakikat comfort zone dan saya rasa tercabar untuk mencari pushfactor sendiri dalam biz ni, dan bila dah ada pushfactor saya mula memberikan 200% komitmen dlm shaklee. Alhamdulillah, bila sudah ada pushfactor dan visi yg jelas, sesibuk mana saya pun, saya tetap ada masa utk ubah taraf hidup dan kewangan keluarga saya kepada yg lebih baik. Sgt sedih skrg sbb ramai org menjadikan alasan sibuk kerja, sibuk anak sbgai sebab utk tidak memberikan komitmen dalam usaha menambah nilai hidup diri dan org lain. Bagi saya, part time ke full time..smuanya xkan berhasil apa2 kalau kita tetap kaya dgn alasan. Yes, mmg perit bila bekorban, spnjg fokus shaklee, sy jrg sgt ada masa utk TV, waktu tidur disingkatkan, tiada masa bergosip2, kdg2 lunch pun hanya di depan PC sbb sy xnk hilang masa. Spnjg di ofis, hanya waktu sblom masuk kerja, lunch hour dan wktu slpas punch out je masa utk sy update fb dsb. Malam pula lepas study utk kelas barulah sy ada masa utk study ttg shaklee dsb. Jadi pentingnya pengurusan waktu jika kita benar2 mahu mengubah hidup kita. Dan pastinya pengorbanan yg terasa pahit ni, sgt manisnya dirasai bila kita mula menuai hasilnya :) Alhamdulillah

Saya juga berkesempatan berjumpa dgn insan hebat dlm shaklee iaitu kak Lia Ummi Irfan yg sudah 3 tahun dlm shaklee. Saya kagumi smgt beliau yg tidak putus asa berusaha menambah nilai hidup diri dan org lain. Sudi berkongsi ttg rahsia kejayaannya dgn shbt2 lain. Pengisian kak Lia lebih kepada amalan kerohanian yg menjadi tunjang kejayaan kebnykn ahli jutawan shaklee. Kalau nk tahu detail, join group saya dlu tau..hehe

Sesi kemuncak Magic Aura ni adalah sharing Tips rahsia drpd Master Ira yg sgt berguna bagi org yg masih merangkak spt saya. Yes, walaupun sudah bergelar Key Coordinator, tapi saya rasa banyak sgt lagi bnda saya perlu pelajari sbb sifat ilmu ni kan, smakin banyak kita tahu, smakin kita rs banyak yg kita xtau kan..huhu. Saya akan terus belajar dan belajar supaya ia memberi manfaat kpd diri sendiri dan juga kepada anak buah shaklee saya juga. 

Alhamdulillah... saya bersyukur kerana dipilih ALLAH utk bersama dgn group yg hebat ni. Alhamdulillah, syukur ya ALLAH! 

Antara kelebihan group kami yg menjadi sbb dipilih ramai adalah:
  • perkongsian kami tidak terhad kepada susur galur sendiri je. X kira sapa pun upline or downline..ilmu tetap dikongsi sesama warga jutawan
  • mana2 program atau majlis pun kami bebas bersama keluarga. Baby pun xperlu nk tggalkn..bleh je bawa masuk kelas sekali
  • biz shaklee boleh djalankn secara online hny dr rumah. So..xperlulah kita berkejar ke opis dan hntr ank ke pengasuh bagai. Kita online..ank ada depan mata..g pos ofis pun bleh bwk ank2 kecil.
  • mmg trbukti bantu jana income besar kalo rajin fokus dan serius.
  • adanya leaders yg sntiasa berpesan ke arah kebaikan

Dan bnyk lagi...yg anda akn ketahui bila join group saya ye  jgn malu utk hubungi sy jika berminat nk ubah hidup dari biasa kpd luarbiasa! 

-Rashidah Juhari, 013-4404869-

No comments:

Post a Comment

Follow us for more tips :)