Tuesday, October 7, 2014

Hilangkan ruam susu pada bayi dengan shaklee herbal blend cream

Kulit bayi anda kemerahan? kadang-kadang sampai berair, bersisik..uhh!!! bayi anda mungkin mengalami alergik pada susu atau haba! kemungkinan mild eczema yang insya ALLAH akan hilang bila mencecah umur 1 tahun. 

hehe..saja buat introduction gempak. Saya cuma nak berkongsi kisah puteri saya maisara ni yang mengalami ruam susu dan ruam panas yang agak teruk. Memang ruam dia sentiasa berulang. Jenuh nak hilangkan. Kakak ipar ada cadangkan krim hazeline snow. Dah dekat 10 farmasi masuk, tapi tak setel! Last!! google je dan dapat tahu ramai guna herbal blend shaklee ni. Hasilnya mmg marvellous. Tapi memang nak kena rajin selalu letak. Krim ni sejuk..sebab tu berkesan.Memang bila selalu sapu kat pipi maisara..senang je kulit dia jadi licin dan gebu semula. Satu lagii nk kna terus basuh muka dia kalau kena susu badan. kan susu badan ni suam...so..kna cepat basuh sebelum naik ruam..Sebab maisara pun alergik dengan cuaca panas, kalau berpeluh memang naik ruam, so kena selalu pasang kipas dan make sure pengudaraan bilik cukup bagus untuk dia.. :)

tgk pipi dia banyak ruam masa ni

tadaa!! teman baik saya dah ready nk bantu saya!

banyaknya ruam di pipi saya kan!

ni lah hasil selepas 4-5 hari umi sapukan herbal blend krim ke muka saya. Mulus sudah! yeay!

satu lagi... saya tidak amalkan sapu bedak/losyen kepada maisara dan mandikan air suam2 kuku je, sebab saya takut kulit dia sensitif dengan benda-benda ni. Hanya mandikan dgn air je tanpa sabun, cuma kadang-kadang campur beberapa titis basic H. Memang kna jaga betul kulit dia ni. :) Apa2 pun shaklee herbal blend krim mmg superb!

note: Disebabkan maisara ada alergik, memang ruam ni memang selalu keluar, herbal blend cream shaklee ni saya hanya gunakan sebagai ikhtiar untuk kurangkan kerengsaan pada kulitnya.. at least sejuk dan tidak gatal. So, bukanlah nak kata letak krim ni terus hilang 100 % ye :)

shidah 0134404869 :)

No comments:

Post a Comment

Follow us for more tips :)