Monday, October 20, 2014

rahsia awet muda kini terbongkar!


#throwback...

[Miss nampak muda lah]

Situasi di kelas tadi selepas test..
Trainee A: umur puan berapa?
Me: cuba teka.
Trainee A: erm..muda la kan..xbleh nk teka lah. 25 ka?
Me: salah...tp xsmpai 30lagi..anak pun dah dua
Trainee A: (cengang gaya terkejut)
Saya tgk puan ms hr 1st hr tu mmg nmpk muda sgt..tp hr ni lain sket lah.
Me: ye lah.. actually age is just a number kan. Sy dh 27 dah..hr tu nmpk muda..hr ni nmpk tua kan.haha..mgkin sbb gaya pemakaian tudung baju dan sbgainya. Hr ni mmg hari sy malas n rushing.selekeh.haha..
Trainee B: ye..umur number je puan.. yg pnting maintain muda..Puan..mana farid kamil?
Me: ha??
Trainee B: ye puan..puan kan mcm bini farid kamil..
Me: hahaha..gelak besar. (Dlm hati: jauh panggang dari api..haha)

Conclusion :

-adakalanya cara berpakaian kita boleh menjadikan kita nampak lebih tua/muda. So..kna pandai pilih..saya kalau pakai tudung bawal mmg nmpk muda..kalau pkai tudung awning trus nmpk mcm mak.

-kalau nak nampak cantik perfect tanpa cela..make up je lah. Bleh jd mcm artis terus.tp saya hanya sukakan suatu yg natural dan hanya mengamalkan supplement dan compact powder sahaja. Rs wajah lebih ringan..biarlah nampak x menyerlah pun..janji saya selesa.

~saya yakin dgn izin ALLAH.. supplement shaklee akan bantu saya lebih awet muda bila tua nnt. Penting tuh 

Sekian kisah utk hari ni..hihi...Coretan buat hilang stress hihi

1 comment:

Follow us for more tips :)