Friday, September 14, 2012

Kisah ibu saya dan Vivix : Dapat tidur dengan lena

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah..setelah lama dijanjikan, saya akan kongsikan kisah ibu saya dan vivix shaklee. more info about vivix, baca sini.

Buat pengetahuan anda, ibu saya mmg mengalami masalah gangguan tidur dari muda. kdg2 tidur sekejap2, kadang2 x tido langsung. ibarat kata nikmat tidur tu dah xda dalam kamus hidup dia. mcm2 cara dah cuba. 

skrg pun mak sy pun ade diabetes n mmg sy selalu bekalkan supplement untuk dia spt bcompleks, zinc, garlic n omega. disamping dia consistent mengambil ubat hospital. mmg ubat x boleh tggal sbb mmg diabetes dah sgt tggi. hrpan sy bg supplement tu utk bantu ringankan sakit dia, bagi tenaga, pelihara jantung. at least diabetes tu jgn merebak jadi rangkaian2 sakit lain la.. insyaALLAH, mudah2an...

berbalik kepada cerita gangguan tidur ibu saya. saya mmg mencari solusi kepada masalah ini. pernah saya bagi GLA complex, kerana fikir mgkin mslh hormon,ostematrix pun bg.. tapi x membantu. cumanya ma saya ckp, GLA tu bantu penghadaman dia n bdan pun rasa ringan sket after mkn oste. cumanya kejap je la.. huhu

saya mmg dah lama fikir nak bagi vivix. tp sy hold dlu sbb saya risau badan ma akan ade kejutan memandangkan vivix ni yg paling kuat org kata.. risau la jugak sbb ma x pernah mkn supplement. tapi bulan lepas sy tekad beri vivix kat ma. jadilah ape nk jadi pun sy tetap nk ikhtiar. igtkn nk ikhtiar utk sakit badan n diabetes tu. 

hari pertama makan mmg ma rasa badan panas. so sy mmg advice 3liter air ma kna habiskan. mintak abg n kakak monitor. tp mmg ma saya mengalami healing crisis yg teruk. badan jadi penat. flat! xleh wat keja. tangan n kaki kebas2. mmg sy takut,mmg follow up sungguh2.huhu. sy mintak ma jarakkan sket pengambilan. instead of setiap hari, ambil 2 hari sekali. takut badan ma jenis x tahan panas sgt.

"tapi apa yg paling best, bila saya dengar ma ckp, tidur mmg lena! lena sungguh! Allahuakbar! xtau apa sy nk kata, saya hrpkan bnda lain, lain ALLAH bagi. wlpun skrg ma still ade healing crisis, lenguh2 badan lagi, tapi tidur dia lena! dengan izin ALLAH, bagi ma nikmat tido yg lena.Alhamdulillah3x!"

insyaALLAH after abes satu botol ni, akan sambung lagi utk ma, biar smpai ma dah x rasa healing crisis ni. biarpun hrga vivix ni sdikit tggi berbanding vits2 lain..kami tetap mahu bagi yg terbaik utk ma. doakan kami dimurahkan rezeki n moga ma akan lebih sihat after ni. Kami mahu ma sihat, supaya dia senang beribadat. Sisa2 kehidupan yg masih ada ni, pasti ma ingin utilize waktu utk ibadah. sekurang2nya biar ma rasa ringan badan, cukup rehat, cukup makan n moga2 setiap amalan ma akan diterima ALLAH. 

Ya ALLAH, anugerahilah ibu bapa kami kesihatan yg baik, dan terimalah amalan mereka dan masukkanlah mereka ke dalam syurgaMU...amin...ya rabbal 'alamin...



kami bersama ma tersayang =)

No comments:

Post a Comment

Follow us for more tips :)