Wednesday, September 26, 2012

Menggunakan pencuci muka nutriwhite Shaklee, apa yg saya rasa?




Alhamdulillah.. hampir 3mggu sy menggunakan pencuci muka nutriwhite, dan saya rasa sangat2 berpuas hati! Sbnrnye sy ni bukan jenis cuci muka hari2. Smggu tu dlm 2-3kali gitu je. n sblom ni mmg sy guna jenis yg sy bli kt kdai tu la. Brand xxxx..hehe. saya suka yg tu sbb wangi je. Saya mmg jarang2 cuci muka sbb dlu penah org gtau sy pembersih wajah kbnykn dibuat dari chemical yg merbahaya. Cnthnye spt bahan2 berasaskan paraben. Hmm..takutla jugak kan.

Satu lagi sy x bape suka cuci muka sbbnye biasanya after cuci muka, muka saya akan rasa gatal2 sket n kbnykn pencuci bersifat sedikit “kesat” semasa digunakan [x reti nk explain mcm mana, tapi rasa mcm bila kita pegang sabun basuh baju dgn tangan basah tu kan..huhu]

Tapi segalanya berubah apabila sifu saya hadiahkan pembersih wajah nutriwhite kat saya. Ni hadiah hasil menang contest dlm group kami..weee~~

Masa pencuci muka ni sampai, saya tgk..mak aii..boleh tahan gedabak besar dia. 150 ml kot... Bila pakai..ambil sket je, dah berbuih bnyk. X lebih dari sebiji kacang hijau pun pakai… logic la org kata setahun pun bleh tahan..hehe

bila pakai..mak aii…mmg btol la…lembut sungguh.. mcm ala2 letak yougurt kat muka. Mmg best ar, after basuh pun mmg rasa lembut, x kesat seperti pencuci muka sebelum ni. N to be honest saya tak rasa dah gatal2 after cuci muka. Alhamdulillah..best sgt. Trus jatuh cinta…hehe
Cuma satu je yg x best… xda bau2 wangi mcm dlu…wuwuwu..sy ni mmg mek wangi..ape2 msti nk wangi…tapi xpela kan..layankan aje. Lagipun, melalui pengetahuan baru saya, wangi2 ni mgkin x brp bagus, sbb wangian biasanya drpd bahan sintetik. So, bhy kalo ade dlm cuci muka kan… terlupa pulak yg Shaklee ni 100% berasaskan bahan2 semulajadi…kalo x caya, bacalah overview pembersih muka nutriwhite di sini…

Ha… best kan. Kalau anda kat luar sana xnak beli rangkaian produk nutriwhite lain pun xpe.. tapi untuk pembersih wajah ni..a must buy one lah! insyaALLAH anda tak nyesal. Tahan lama, berkesan, harga pun mampu milik! Dlm range hrga rm90-100, anda sudah mampu memiliki.tahan 10-12 bulan. Ha..cuba bahagi 100 dgn 12 tu, baru Rm 8.30 sbulan kot… berbaloi2 drpd dok bli pencuci muka yg paraben based dkat kdai2 biasa tu..rugi woo..

Psst2..dgr2, ade yg ckp Shaklee nutriwhite ni hasil dia standing dgn jenama2 terkenal yg biasa kita tgk kat TV tu…tapi hrga Shaklee ni mmg lagi la mampu milik..sbbnye kita xda additional cost utk bayar kos2 iklan kat tv, media dsb, sbb kita dah ade distributor yg sudah mampu mempopularkannya. hehe

Saya sudah cuba dan sangat berpuas hati, anda pula bagaimana?? (^_^)v

sms/whatsapp 0134404869 for details ya!

1 comment:

Follow us for more tips :)