Monday, November 19, 2012

Kenapa aku tak dapat pun kulit cantik macam mereka, walhal, dah lama aku makan vitamin ni…

Assalamualaikum, salam ceria buat kawan2 di luar sana? Apa khabar kesihatan dan iman kita? Moga baik2 belaka…
Hari ni, entry saya akan memfokuskan solution kepada anda yang pernah mengalami situasi seperti yang saya tulis dalam subject di atas.
Jika anda ada persoalan begini.. sebelum mengeluh, anda perlu tanya diri dlu... Sudah berapa lama anda ambil ni? lama tu ade ke sampai sbulan? atau baru 2-3 harim, terus expect nak dpt kulit cantik?? xboleh la camtu....
jika betol mmg dh sampai sbulan or lebih...antara perkara yang perlu anda check juga adalah:
  • Adakah anda telah mengambil vitamin mengikut dos yang dicadangkan oleh consultant anda?
  • Adakah anda telah mengambil vitamin secara konsisten?
  • Adakah anda telah mengambil air kosong yang mencukupi iaitu sebanyak 2-3 liter..sepanjang pengambilan vitamin??
  • Adakah anda telah mematuhi semua tips yang diberikan seperti jangan telan vitamin bersama minuman berkafein dsb?
Jika jawapan anda ada yang mengandungi perkataan tidak..anda perlu sedaya upaya untuk mematuhi semua syarat, jika nak dapatkan hasil yang daboom!! Hehe
Tapi, bagaimana pula jika anda sudah ikut kesemuanya??
Di sini saya ada bbrp cadangan solution yg boleh anda ikut.
  • Anda perlu terlebih dahulu menjalani proses detoks iaitu dengan mengambil supplemen yang mengandungi agen detoks seperti alfalfa, herblax, DTX, nutriferon or Vivix. Yang paling basic adalah alfalfa. Pengambilan agen detoks ini amat penting kerana ia mampu menyingkirkan benda2 toksik yang terdapat di usus dan organ2 seperti hati yang mana boleh menghalang penyerapan vitamin. Kadangkala, badan kita mungkin bertoksin disebabkan pemakanan yang tidak seimbang dan disebabkan juga penggunaan produk2 kesihatan yang mempunyai kandungan bahan sintetik yang tinggi sehingga memberi efek kepada tubuh badan.
  • Pengambilan detoks ini boleh sama ada secara berasingan ataupun bersama dengan vitamin lain. Berasingan maksud sy, anda stop dlu supplement utk skincare selama 2-3 hari dan fokus mengambil detoks agen sahaja sepanjang 2-3 hari tu. Ataupun anda teruskan sahaja pengambilan vitamin skincare lain dan tambahkan agen detoks ini dalam pengambilan itu.
Tapi, apa pula yang perlu anda buat jika menjalani program detoks pun tidak memberikan apa2 hasil??
  • Cadangan saya adalah, anda boleh pula cuba merawat secara external iaitu dengan menggunakan produk2 kecantikan yang boleh di apply secara terus di bahagian muka atau badan. Dan adalah penting untuk anda memilih produk2 yang tidak mengandungi bahan kimia seperti paraben kerana chemical akan merosakkan lagi wajah dan akan memberi kesan sampingan. Reason untuk kita pergi kepada rawatan external ni mungkin disebabkan sel2 luaran kita ni bnyk yg rosak disebabkan sinar radiasi,kotoran yang terlampau banyak sehingga tidak mampu ditampung oleh nutrient dalaman.
Dan akhir sekali, bagaimana jika semuanya tidak berhasil?? Periksa lah diri kita semula… adakah kita cukup berdoa kepada ALLAH? Adakah kita telah tanamkan keyakinan bahawa dengan ikhtiar mengambil supplemen ALLAH akan berikan kesembuhan kepada kita? Cuba check balik diri kita… kalau berdoa pun kurang…tak yakin dengan pertolongan ALLAH dengan memberikan kita vitamin… sampai bila2 pun x kan ada hasil… segalanya milik ALLAH kan???
Oklah, sekadar itu dlu coretan ummu umar pada hari ini, semoga memberi manfaat dan panduan berguna kepada kita semua. Sebelum beredar, sama2lah kita mendoakan keselamatan saudara Islam kita di bumi Palestin dan jgn lupa menginfakkan sedikit wang kita untuk meraka.
“Ya ALLAH, selamatkanlah saudara kami di bumi Palestin, kuatkanlah mereka, dan hancurkanlah Yahudi”
Salam sayang.. Ummu Umar 013-4404869 J

1 comment:

  1. betul tu. nak cantik kena konsisten kan. saya setuju. dalam buat apa2 pon sebenarnya kesabaran tu. kalo level kesabaran kita banyak, insyaAlah pasti berhasil. n kena betul2 kita fully utilzed produk yg dah kita ada tu.

    ReplyDelete

Follow us for more tips :)