Friday, December 28, 2012

Kisah penyusuan mereka dengan supplement shaklee

Alhamdulillah..syukur pada Allah kerana masih memberikan saya peluang untuk berkongsi di alam blog ni. semalam seharian saya menyiapkan jadual untuk semester baru sbb ada perubahan last minit...mmg sakit kepala sehari mengadap pc...xtahu kenapa sakit sangat..biasa ok je...erm, rupanya baru teringat, x sampai 1 liter air pun saya minum kat opis, punyalah fokus wat keje, ditambah condition ofis yg sgt lah sejuk..huhu. balik rumah..terus top up air bnyk2 n rest sket after maghrib..baru ringan sket rasa kepala. 

hari ni pulak rasa sakit kepala jugak keluar rumah, sbb cuaca panas sgt n mmg kurang jugak minum air masak. erm...mmg musim2 hujan ni mudah terlupa minum air..sbb kat opis sgt sejuk... sbb tu mudah sakit kepala dan terkena serangan virus. Nak2 sy dh terbiasa minum air 3liter sehari..bila dah terskip mmg rasa x best lah.


ha..kawan2 kat luar sana pun...jgn main skip2 habit minum air masak ni ye. x elok utk perjalanan darah. masa saya pergi buat urut refleksologi kaki last week pun makcik tu sentiasa pesan suruh banyakkan minum air masak.. nnt kalo x cukup air mcm2 leh jadi sbb flow darah dah x smooth. urat pun keras, x lembut..huhu.. dengar ya kawan2..


oklah...kita tggalkan dlu isu minum air.. sini saya nak sambung perkongsian saya tentang penyusuan dengan SHAKLEE..sbb...krg ni...banyak sgt permintaan terhadap vitamin penyusuan. Ye lah, zaman skrg ni, kbnykn para ibu sangat risaukan production susu badan. masing2 berusaha untuk membanyakkan susu badan untuk di berikan pada anak tersayang. sanggup makan bermacam2, melabur  dengan banyak demi yang tersayang. Saya sangat2 menggalakkan pada anda yang berhasrat menyusukan anak anda secara eklusif untuk membanyakkan ilmu sebanyak mgkin dengan dunia penyusuan. boleh google je bnyk org share kan..kalau nk tny saya serba sedikit pun boleh sbb mmg sy dikelilingi oleh ibu2 yg bf anak secara ekslusif wlupun saya sndiri xbrp berjaya dlm penyusuan anak pertama...tapi saya berdoa sangat2 untuk anak yg seterusnya saya akn menjayakannya sungguh2. saya pun dlm proses belajar jugak..jom sama2 kita.huhuh


tapi kat sini saya nk tegaskan awal2 bahawa supplement hanya membantu untuk boost up kan susu anda jika diambil dengan cara yang betul dan mengikut tips yang betul. Ini bermaksud perlu ada usaha lain lagi seperti pengambilan air yg bnyk...jadual pam yg konsisten dan satu lg syarat baby masih mahu direct feeding walaupun sekali sekala. kenapa saya cakap macam ni? ye lah...sbb supplemen ni kan function dia utk cover nutrisi yg hilang dari badan... nak susu banyak bukan semata2 supplemen..tapi kena patuhi konsep supply vs demand. kena ada usaha lain jugak..kena rajinkan diri pam..direct feeding. kdg2 ada jugak org yg dh consistent pam, minum susu..tapi production x brp jugak... then bila amik supplement shaklee..susu bertambah..semuanya depends pada reaction body dan usaha kita. yg paling penting...keizinan ALLAH lah..sbb tu kna banyakkan doa kan.


dalam posting ni saya nak ambil peluang untuk share beberapa testimoni customer saya yang telah berjaya meningkatkan production setelah mengambil shaklee.




testimoni 1 : ni kawan saya, dia kata mmg kalau makan ESP and alfalfa je msti rasa full je breast. mmg kenyanglah anak nyusu.. Alhamdulillah



testimoni 2 : ni kawan saya yg amik ESP dan alfalfa. Masa makan alfalfa 6bj baby ade cirit sket. so saya  minta kurangkan dos. btw, masa dia stop jap alfalfa n amik ESP saje, mmg ada perubahan. Susu bertambah n pekat sket.


testimoni 3: " Salam...Okay...alhamdulillah susu tambah... Nie baru start nak buat stock...mkn esp pun best... Wlpn mlm ank slalu berjage tiap2 jam n krg tdo, siang xde la penat sgt...thanks"


testimoni 4 : "dulu dapat 40z je, skrg mmg leh dpt smpai 110z"




testimoni 5 : "susu ok. cuma xdalah meriah sgt sbb pam pun belom konsisten, tapi ada improvement :) "


testimoni 6 : "Alhamdulillah susu bertambah, mula2 kurang sbb stress, tp skrg dh bnyk" :)



ha...banyak dah kan saya share ni, ni baru separuh, x larat eden nk upload semua malam nih.

apa yg penting dari testimoni2 ni... supplement shaklee seperti ESP+Alfalfa+ vitalea mmg sgt membantu dalam penyusuan dan dalam masa yang sama usaha seperti direct feeding, pumping, minum air banyak, dan mengelakkan stress adalah penting untuk kita jaga.

ok, anda di luar sana rasa ingin mencuba sambil mendapatkan kosultansi dan tips hebat dari ummu umar's choice?? hubungi saya sekarang untuk pakej hebat basic for breastfeeding di 0134404869.

All da best and nyte~~ (^_^)v


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

No comments:

Post a Comment

Follow us for more tips :)