Saturday, March 16, 2013

Kenapa Pil kalsium Shaklee juga digandingkan dengan magnesium, vitamin D serta mineral yg lain?


Cakap je bab kesihatan tulang dan badan masing2 akan menyebut tentang kalsiumkan? Tapi..sedarkah kita yg sbnrnya magnesium juga merupaka nunsur yg amat penting untuk kesihatan tubuh terutamanya dalam mengawal paras kalsium dalam badan selain kuprum, zinc, kalium dan vitamin D? credit

Menurut kajian, pengambilan suplemen kalsium tanpa magnesium dikatakan akan menyebabkan kalsium terkumpul di bahagian tertentu tubuh, bukan dalam tulang. Ia juga meningkatkan risiko batu karang, artritis, penyakit jantung koronari dan strok! Penghidap penyakit jantung dan diabetes jenis dua yang mengambilnya pula dipercayai akan menyebabkan keadaan mereka tidak berubah atau semakin parah. Dalam erti kata lain, kalsium tidak akan dapat menyerap sepenuhnya ke dalam badan jika tidak digandingkan dengan magnesium dan vitamin D!

Pada 14 April 2011, British Medical Journal telah melaporkan sebuah analisa berskala besar berdasarkan keputusan lima kajian klinikal yang dijalankan di Amerika Syarikat, United Kingdom dan New Zealand. Kesimpulan analisa yang melibatkan lebihdari 8,000 orang itu menunjukkan suplemen kalsium tanpa magnesium dapat meningkatkan risiko beberapa jenis masalah kardiovaskular terutama serangan jantung.

sebab itulah, penting untuk kita ketahui supplement kalsium kita ni ada magnesium ke x? sbbnya suplemen kalsium yg tiada gandingan mineral magnesium adalah sgt merbahaya. Kajian demi kajian menunjukkan kalsium dalam bentuk supplement sepatutnya diambil dengan gandingan magnesium pada kadar 2:1.

ha.. pergi check pil kalsium anda skrg, ada magnesium dan vitamin D x? saya punya ada sbb sy pilih ostematrix SHAKLEE! dah la menepati kriteria pil kalsium yg betul, dan kesannya lak mmg SUPERB! berbaloi2 memilikinya :)




Lebih daripada Sekadar Kalsium!

OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

ingin mencuba?
hubungi 013-4404869 :)

No comments:

Post a Comment

Follow us for more tips :)