Saturday, September 28, 2013

bagaimana saya jatuh cinta dgn shaklee??

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah...hari ini saya menyempatkan lagi diri untuk menulis sesuatu di sini. Berkongsi hanya kerana ALLAH. moga2 perkongsian ini bermanfaat untuk semua. Masa mula2 "jual" shaklee..sy dah cerita bagaimana sy jatuh cinta dgn produk shaklee kan. kalau blom baca bleh ke link ni --> cinta shaklee

ha...semestinya sblom sy mula biz ni sbb saya dah jatuh cinta dgn produk tu dlu, lagi sng sy nk bercerita kan. Dan skrg lebih kurang sthun 5bulan sy dlm shaklee sy keep on sharing apa yg sy rasa dgn produk2 shaklee. Semestinya pilihan utama keluarga kami :)

oklah..perjalanan sy dalam shaklee bermula apabila upline saya, Master Nur Zahirah memperkenalkan blognya kepada saya. Masa tu tengah berpantang anak pertama, Umar Mukmin. Kak ira ni senior saya masa UTP dlu. Pernah sama2 dalam Unit Ekonomi persatuan, so sy tau lah dia ni mmg aktif berniaga. hehe. Jadi masa dia pm saya kenalkan blog dia dan produk shaklee, saya masih belum tergerak hati nak beli shaklee. Sbb masa tu sy dh berpantang dgn produk lain. Lagipun, kesedaran sy ttg penyusuan dan kepentingan supplement masih kurang. Tak rasa penting. Tapi sejak kak ira kenalkan blog dia.. saya mula follow blog dia. Stiap hari msti baca entry dia. Terdetik dalam hati.. "mcm best produk shaklee ni" hehe.

stiap kali online, sy msti buka blog kak ira...dan lama2 jadi mcm magnet. Rasa nk cuba gak produk ni. hihi. Dan ditakdirkan selepas 7bln kak ira pm sy..baru sy terdetik nak beli shaklee. Diringkaskan..dalam 3-4hr sy cuba..rasa mmg ada perubahan..dari badan yg penat jadi energetic...dari kulit kusam jadi glowing. Mmg best lak rasa. Dalam tempoh tu jugak sy cuba rekemen product ni utk bbrp org rakan ofis dan mnta diorg hubungi kak ira. hehe. jadi org tgh :)

bila dah sbulan cuba, sy rasa makin best. Nak2 bila bc fb dan blog kak ira, rasa teruja nk tahu n nk cuba biz ni. So, sy beranikan diri tanya kak ira mcm mana nk join. Ditakdirkan, sy memilih registration rm75 sbb fikir.."ala..75 je, kalau x jadi..x rugi.."hihi, tah pape fikir, xda vision langsung kan..haha

antara sebab awal saya join shaklee ni adalah:
1. Saya hantu Facebook, so rasa rugi kalau tak tukar kpd wang
2. saya ada skill blogging, so, rasa nk manfaatkan blog kpd income
3. Saya mmg minat berniaga, kat UTP dlu, saya pernah jual perfume dan saya juga ahli unit ekonomi persatuan. Masa sekolah menengah pun saya ahli kelab usahawan dan koperasi.hihi
4. Saya perlukan sesuatu yg lain dari bidang mekanikal. Saya seorang graduan mekanikal, bekerja sbgai tenaga pengajar di sebuah training centre dlm bidang oil and gas. Dalam sehari, penat fikir ttg mekanikal je, so, balik rumah, sy kna entertain minda sy dgn sesuatu yg lain.
5. Saya nak income lebih sbb nak bagi parent duit lebih dan nk bantu adik bradik srta sedara mara. Saya bukanlah x cukup makan sbb kerja sy pun dh stabil dgn income yg cukup selesa as fresh graduate, tapi sy cuma nak "lebih"
6. of course saya nk diri, keluarga dan org sekeliling lebih sihat dgn merasai manfaat produk shaklee yg hebat ni.

6 perkara di atas, antara sebab utama penglibatan saya dlm shaklee pada peringkat awal. Mindset pada masa tu cuma as part time biz. Tak pernah terfikir utk resign ke apa...sbb mmg suami x bagi..hihi.Cuma skrg..makin lama reason atau pushfactor smkin berubah..skrg..bila dah rasa penat berpisah ngan anak time keje...dan rasa sedikit penat..dgn kondisi komitmen kpd keluarga smakin besar.. saya mula meletakkan visi untuk menjadi suri yg bekerja dari rumah dgn pendapatan minimum 10k! dan sy nk jaga anak dan mak saya sdiri dari rumah. Itu harapan saya buat masa skrg..doakan semoga jalan saya dan rakan2 lain dipermudahkan!


they are my "sweethearts" , they are strong pushfactor why I'm serious in Shaklee

bila saya join shaklee, kak ira masukkan saya dalam secret group. banyak informasi di situ menjadikan sy lebih yakin nk bershaklee. Walaupun dlm 5-6 bulan pertama sy agak tidak serius (buat skadar isi masa lapang), tp sy bersyukur akhirnya slepas mengahdiri coaching bersama master cery dan master iffah, akhirnya ALLAh bukakan mata sy untuk lebih serius dgn shaklee. Dan selepas tu sy mula berazam utk melakukan yg terbaik. Dan Alhamdulillah...skrg group sy dibawah label SIMBIOSIS SHAKLEE MILLIONAIRE semakin besar dan income sy semakin stabil dlam shaklee dan sudah setanding dgn gaji hakiki. Dan suami mula bersedia utk mengiznkn saya melakukan sesuatu yg lebih sy suka, iaitu menjadi seorang WAHM dgn syarat income sudah stable 10k :)

ramai yg juga bertanya saya, apa yg best sgt ko buat shaklee ni...hehe..entahlah...nak kata duit masyuk sgt..stakat ni blom lagi.. biasa2 je, cukup utk hidup sederhana. Tapi mgkin sbb jiwa sy ada passion dgn kesihatan dan perniagaan. Dan sy lebih suka bekerja dari rumah sambil jaga family. Saya juga merasakan ada kepuasan bila mengetahui feedback customer yg lebih sihat dgn shaklee. Saya pun lebih happy dgn feedback anak buah yg semakin meningkat taraf hidup dan kewangan dgn shaklee.satu lagi...saya enjoy dgn flexibility yg ditawarkan shaklee, best! bkrja dimana2 sahaja, bila2 masa sahaja. bercuti dimana2 sahaja dan bila2 masa sahaja :)

saya rasa stakat ini dlu perkongsian saya pada hari ini, kalau nk cerita..sminggu tak abes..hihi. So, apa kata anda join dlu dan serius dgn shaklee..baru anda sendiri yg boleh rasa apa yg sy rasa. Join us now!

Ummu Umar, 
013-4404869

klik here ---.>> kelebihan menjadi ahli shaklee di bawah SSM team (simbiosis shaklee's millionaire)

No comments:

Post a Comment

Follow us for more tips :)