Saturday, September 21, 2013

Kerana Shaklee...saya mampu amik unpaid leave!

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah, kembali mengecapi nikmat masa dan kesempatan untuk menulis blog pada hari ni. Alhamdulillah..hampir sebulan saya sudah mengecapi rezeki unpaid leave. Ya..bagi saya ia sebuah rezeki. 

ramai yg tanya saya..amik unpaid leave sbb nak buat shaklee ke? hehe...jwpn saya,,,kerana SHAKLEE saya berani amik unpaid leave utk teman ma sy yg kurang sihat sambil jaga anak sendiri. Gilir2 balik kampung n bawak ma dtg sini.

kerana hasil setahun lebih bersabar dgn shaklee.. ALLAH dah bagi lebih dari income gaji hakiki saya. Dari dlu bercita2 nk amik unpaid sbb nk brsama ma dan anak, tapi bnyk komitmen lain yg perlu diutamakan. Tapi bila ALLAH dh bg rezeki lebih, sy kena tunaikan hasrat sy ni smntara ma masih ada. Abah sy dh tak sempat nk teman.

Alhamdulillah...sy bersyukur dgn rezeki ini.dan kalau ada kwn2 yg nak jugak mcm sy, sy sedia membantu. Bukan bantu dgn cara bagi wang bulanan. Tapi bantu dgn cari wang bulanan. Insha ALLAH.. with a great determination, commitment and passion.. everything is POSSIBLE!


dan setelah hampir sebulan saya cuti..apa perasaan sy ye???
fuhh,,memang TERBAIK! rasa sgt tenang... bangun pagi buka mata tgk ma, anak, suami depan mata. Nak balik kampung bila2 masa pun boleh cuma xboleh lama2 sbb kat trganu ni ramai customer yg sntiasa menunggu2 COD dari kami..hehe. Kebetulan juga suami pun perancang kewangan islamik, jadi masanya juga agak flexible..mudah utk kami merancang ke mana2.

dalam masa yg sama..saya lebih fokus dalam shaklee..fokus mempromosikan brgn jualan. Fokus coaching anak2 buah. Ye..saya perlu fokus dan serius, kerana income sy slama 4bulan ni hanya dari shaklee. Bila buat shaklee ni sy lagi berdebar sbnrnya, sbb hasil bulanan yg sy dpt akan bergantung sepenuhnya pada keizinan ALLAH dan brp bnyk sy dh usaha utk dapatkannya. Xdalah istilah, goyang kaki, pejam pelik je cukup bulan masuk 5k.. tapi usaha sy yg akan mnntukan bnyk mana nk masuk. 5k ke..10k ke...dan sejauh mana kebergantungan saya dgn ALLAH swt sbb sejauh mana sy usaha pun...sy mesti redha bape ALLAH nk bg kn.

ada yg suggest kat saya.. resign la terus.. hehe. bukan x ingin, tapi sy pun ada target trsendiri bila nk resign. Bila dah stable pada income yg sy nak...insya ALLAH...jika takdir ALLAH rezeki saya di shaklee mmg sy terima dgn hati yg redha dan terbuka.. Sbb itulah sebenarnya cita2 saya. Menjadi Ibu yg bekerja dari rumah dgn pendapatan 5/6 angka. 

Insya ALLAH, doakan urusan keluarga kami dimudahkan...begitu juga utk anda, sy sntiasa mendoakan yg terbaik!



Berminat utk menjana income hanya dari rumah secara online??
Hubungi saya skrg hubungi, rashidah juhari di 013-4404869 :)
saya akan tunjukkan jalannya.

tips memilih bisnes MLM :
  • pastikan produk yg halal dan berkualiti, tiada kesan sampingan dan mempunyai ujian klinikal (shaklee adalah slamat berkesan dan mesra alam dan mempunyai sijil halal)
  • background syarikat yg stabil dan kukuh (shaklee sudah 56 tahun di dunia, dan 20 tahun di Malaysia)
  • marketing plan yg telus, adil dan mengikut syariah (shaklee tidak mengamalkan sistem piramid dan mematuhi syariah)
  • pilih support group yg betul (saya adalah dari susur galur Jutawan shaklee yg mempunyai group support tersendiri, yg sgt mengutamakan knowlegde and skill sharing, juga menyediakan pemantauan on performance anda. Kami juga menekankan konsep mudahnya menjemput rezeki)

No comments:

Post a Comment

Follow us for more tips :)