Sunday, April 1, 2012

Saya sudah jatuh cinta dengan vitamin skin care Shaklee!

Assalamualaikum w.b.t and good day!
insyaALLAH today, syJust nak bercerita tentang kelebihan vitamin E Shaklee.. hehe. Dah sebulan lebih saya mencuba vitamin ni. Tapi x konsisten everyday sbb kadang2 culas juga nk telan vitamin dek kerana kesibukan yang melanda. Tapi xpa, slowly belajar kan? Walau x suka atau tak reti makan supplemen, if you know the benefit, lama- kelamaan kita akan jatuh cinta ngan supplement. Macam saya juga la, mmg sblom ni xsuka la sangat nak telan vitamin2 ni. Tapi sejak jumpa Shaklee, kalo x makan sehari rasa x best. Kenapa ya? Sbb…. ianya Selamat, berkesan dan mesra alam..hehehe. Skali cuba pasti jatuh cinta =P
ok, back to the topic. Saya sebelom ni xtau sgt pun kelebihan vitamin E. Tapi dlm 4tahun lalu pernah org offer vitamin e kat sy, dia suruh sapu kat bhgn2 parut kat muka ni. Sbb masa tu baru lepas kena chicken pox. Tapi bile saya buat x nampak sgt pun hasil sbb sy pun x konsisten kot. Masa tu yg sy cuba brand “ xxx”. Tak jumpa lagi shaklee2 ni. Tapi hr tu masa bli vitamin ngan kak ira, ade gak vit e. Bila baca kat label, dia tulis vit e ni mampu mencantikkan kulit dsb. Tp sy anggap biasa2 je la.
Tapi, apa yg sy perasan, bila sy mula mengambil vit E + bcompleks+vitamin C+alfalfa+vitalea+ ESP, parut2 mula memudarkan diri. Saya yang mempunyai kulit sensitive ni sgt sensitive dgn nyamuk. Kalo gatal, garu sket je mula la nk melecet kulit ni. Tapi yang bestnye, bila malam tu saya makan vit e, esok pagi bangun, tgk luka tu dah kering. WOW! Alhamdulillah! Best sgt rasa. Wlpun ade parut lagi, tapi, luka dah kering tu dikira best dah! Kiranya saya mcm dah jumpa solution kepada kulit sy yg sensitive ni.Alhamdulillah!
Dan skrg…, saya mula jatuh cinta dgn vitamin E dan semua yg ada dlm skin care set. Dan lepas ni saya nak consistent amek Vit E dan ESP. InsyaALLAH, moga saya sentiasa di beri rezeki untuk terus merasa kesan vitamin2 ni. Anda juga saya doakan sentiasa dimurahkan rezeki untuk merasa apa yang saya rasa. Bukankah nikmat kesihatan itu adalah anugerah terindah bagi setiap hamba ALLAH?? – ni saya quote kata2 sifu saya, kak ira =) hehe
Anda nak tahu apa lagi fungsi vitamin e selain mencantikkan kulit? Jom kita tengok bawah ni: source : http://elaila.blogspot.com/
  • Menjadikan anda tampak lebih muda dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas.
  •  Memperbaiki peredaran darah,utk memperbaiki tisu,
  • Melindungi paru2 dari pencemaran udara.
  • Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.
  • Mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan menguatkan dinding kapilari.
  • Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat,
  •  Mengurangkan risiko Alzheimer (nyanyuk)
  • Membantu mencegah kanser.
  • boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki( ni bagi yang plan untuk dapatkan anak. Kita usaha..Allah yang memberi..)
  • juga dikenali sebagai ‘vitamin cinta’ kerana ia boleh membantu dalam perhubungan suami isteri
Ha…  bagaimana? Tertarik dengan kelebihan vitamin E? berminat untuk mendapatkannya utk diri sendiri ataupun untuk yang tersayang? Boleh hubungi saya di 013-4404869 atau email ke shadiraakashi@gmail.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan. 

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment

Follow us for more tips :)