Monday, April 23, 2012

Testimonial: kulit rasa moist je walau tak pakai krim

Assalamualaikum,


lamanya tak update blog~~ sangat bizi mengemas rumah baru...hoho. btw, sy nak share something yg sy dapat dari blog sifu saya berkenaan testimonial salah seorang yang pernah mencuba vitamin Shaklee untuk penjagaan kulitnya. tak sabar jugak nak tggu testimonial customer saya yg dah beli juga! x sabarnye! moga2 dapat kulit cantik ek!


btw, jom kita baca kisah di bawah =)


kredit to : lia blog

.... So, harini saya nak cerita tentang customer saya Pn Syaza yang ambil shaklee ini just about 4 weeks before beliau berkahwin. Sebenarnya dah lama saya simpan testimoni beliau, tapi tunggu turn nak post kat blog ni..berderet-deret testimoni dah dikongsikan dengan semua pengunjung-pengunjung UmmiIrfan.Com ni .. (^_^) Actually Syaza ambil vitamin-vitamin daripada saya untuk cantikkan kulit beliau. Beliau ambil  b compleks,+vitamin C+Vitamin E+ESP+GLA untuk cantikkan kulit, nak nampak berseri masa naik pelamin katanya. Seingat saya, beliau ambil set ni sebulan sebelum berkahwin. Memang semangat dan very determined nak cantikkan kulit. Yelah untuk suami dapat pahala kan?

Selepas seminggu beliau amik vitamin2 tersebut dengan saya ni feedback beliau melalui sms:
“Kak..kulit rasa moist je even though tak pakai krim..tapi ada naik sikit jerawat kecik2 kat muka..rasanya itu healing crisis..nampaknya kena minum air banyak lagi ni..”

Itu feedback beliau selepas seminggu makan vitamin2 ni. Memang ada healing crisis sebab ape? Sebab badan sedang bertindakbalas dengan vitamin-vitamin yang beliau makan tadi. Tapi itu sebenarnya adalah petanda positif kerana badan masih berfungsi untuk detox dan bersihkan dalaman tubuh kita. So, Syaza pun teruskan pengambilan vitamin ni..

After 3 weeks, beliau sms saya:
“Kak..Syaza nak kahwin minggu depan, semua orang puji kulit Syaza..nampak berseri-seri je..”
Nak tau itu sebab ape? Itu sebab GLA+ESP +Vit E+Vit C+ b compleks yang beliau makan tadi. GLA ni amik masa dalam 21 hari untuk nampak hasilnya dan ESP pula ambil masa 20 hari (paling cepat) untuk gantikan balik sel-sel yang rosak dan bina sel-sel baru.


Vitamin E pulak melindungi kulit kita dari pancaran sinar uv yang merbahaya dan melindungi kulit kita dari serangan radikal bebas. 


Manakala Vitamin C membentuk kolagen dan Vitamin B-Complex membantu mengawal aktiviti kelenjar minyak pada wajah.
Selain itu, beliau juga banyak mengambil buah-buahan dalam pemakanan harian beliau. Buah-buahan ni penting walaupun beliau ada ambil Alfalfa yang bertindak sebagai fiber untuk proses detoks, buah-buahan membantu mempercepatkan proses ini secara konsisten.Hasilnya dah tentulah kulit yang mulus, bersih, cantik dan berseri! (^_^)
__________________________________________________________________
ha....sangat menarik kan! saya pun mmg suka dengan vitamin2 ni especially vitamin E dan ESP! mmg nampak improvement pada wajah. tapi kalau diambil secara konsisten la yer! nak kulit cantik berseri? tulus mulus anjal gebu? nak wajah glowing tanpa perlu menempek2 krim dengan banyak? 

sila hubungi saya di 013-4404869 atau shadiraakashi@gmail.com atau FB Rashidah Juhari =)


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

2 comments:

  1. saya dh ambik set D + GLA 3 mggu..2mggu prtma mmg rsa kulit dh x naik jrwt yg bsr..ade pun yg kecik2 jer, x smpt nk bsr dh hlg/sembuh. Now, sy dh pakai pencuci enfuselle.
    tp, sy dlm usaha utk pregnant. sy terbaca GLA, vit e x sesuai utk org pregnant.
    Sy stop GLA n vit E bila dah masuk tempoh subur. Sbb sy tkot 2 item tu menggagalkan usaha sy sbb bln ni sy ade ambil clomid jgk.
    btl ke tndakan sy stop GLA n vit e?

    sy brcadang utk ambik ESP bln dpn..

    ida, KT - 0145206510

    ReplyDelete
  2. Salam leeda, vit e dan GLA sbnrnye sgt baik utk tingkatkan kesuburan wanita, juga utk lelaki. Hanya stop jika sudah cnfrm pregnant sbb vit e ni antioxidant n x bagus utk janin :-)

    ReplyDelete

Follow us for more tips :)