Monday, February 25, 2013

tahukah anda akan kepentingan asid folik?



Asid folik yang juga dikenali sebagai folate merupakan mineral yang diperlukan untuk pertumbuhan sempurna bagi seseorang kanak-kanak. 

Asid ini penting bagi pembinaan DNA dalam setiap sel. DNA berperanan sebagai penyimpan maklumat bagi sel tersebut. 

Kanak-kanak yang kekurangan asid folik akan letih, lesu, kurang tumpuan, cepat marah dan pelupa.

Sayur-sayuran hijau adalah sumber asid folik yang terbaik.

so...untuk ibu-ibu yang mengandung, dan menyusukan anak, inilah masanya untuk anda memberikan asid folik yang mencukupi kepada anak anda!

Jika ada yg bertanya saya, bagaimana saya mendapatkan asid folic yang mencukupi utk badan, saya memilih SHAKLEE B Complex. Walaupun tahu sayuran hijau juga mengandungi asid folik, tapi saya masih mahu mendapatkannya dalam bentuk pil, kerana zat dalam sayur mungkin musnah semasa kita memasak pada suhu yang tinggi. betol tak?

untuk pengetahuan anda, Shaklee bcompleks menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik. Antara kandungan bcompleks shaklee:

• B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.*


• Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh. Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.


kawan-kawan berminat nak cuba asid folic shaklee? boleh sms "B-COMPLEX" ke 013-4404869 skrg :)


 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

No comments:

Post a Comment

Follow us for more tips :)