Wednesday, February 20, 2013

Tips sharing : memastikan anak mendapat nutrisi dan zat yg mencukupi

[Tips sharing : memastikan anak mendapat nutrisi dan zat yg mencukupi]

Ekoran posting saya di dalam Fanpage : Ummu Umar's Choice  berkaitan dengan pemakanan seimbang untuk anak2, ramai ibu2 yg pm bertanya macam mana nak sediakan menu yg seimbang, sbb kdg2 kalau ibu berkerjaya ni terkejar-kejar jugak kan. kdg2 hanya mampu yg ready made dsb.

Erm,saya paham, sbb saya pun mcm tu, tapi nasib baik pengasuh anak saya ni suka masak..so mmg anak saya dpt gak la mkn nasi dgn ikan dsb..Tapi disebabkan kdg2 anak saya ni mghadapi mslh selera, dan admin risau zat yg diperolehi ni x cukup...so, mmg saya ada bagi supplement yg multivitamin dan protein based kpd anak.

Ni ha... kdg2 dlm at least 2x smggu mmg saya bagi MEALSHAKES kat anak. bancuh sekali dengan susu. Sbb nak tampung apa yg kurang pada menu harian dia. Alhamdulillah..dia pun dah makin berselera, bam2 dah. Sembelit pun jarang2 je. Mmg best mealshakes ni sbb boleh campur2 ngn air lain mcm jus or susu. saya pun kdg2 tumpang sekaki. hihi.

so, mesti anda semua nak tahu kan apa itu mealshakes dan kandungannya kn? jom tgk bwh ni :

❤Mealshakes dilengkapi dgn 24 jenis vitamin, mineral dan zat yang diperlukan badan.
❤Hidangan yang lazat, berkhasiat serta mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga
❤ Sarapan segera yang berkhasiat
❤ Lazat, sarapan segera yang mampu dibeli
❤ Hidangan segera untuk para atlet
❤ Kudapan menarik pada bila-bila masa
❤ Hidangan yang ideal, rendah kolestrol, lemak dan sodium

dan mealshakes ni dipercayai mampu:

❤Meningkatkan selera makan
❤Menguatkan antibody kerana kaya dengan antioksidan yg boleh melawan serangan penyakit
❤Mengelakkan sembelit& menyingkirkan lebihan lemak kerana kaya dengan serat
❤Membantu tumbesaran kerana kaya dengan protein, kalsium, asid folik dan biotin

mmg TERBAIKLAH bagi saya.
Dan kalau kwn2 nak dptkn Mealshakes ni , boleh SMS ke saya,

Ummu Umar's Choice 013-4404869

admin hny mahu membantu, dan berkongsi kebaikan.
anak adalah segala-galanya kan?

boleh sebarkan, happy sharing (^_^)





No comments:

Post a Comment

Follow us for more tips :)