Saturday, June 1, 2013

TESTIMONI : SET BERPANTANG TERBAIK! LEBIH CERGAS BERBANDING SEBELUM NI :)

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah...kita sudah sampai ke bulan June, begitu cepat masa berlalu kan. Tapi kena teruskanlah perjuangan hidup walau apa terjadi. Yang penting seimbangkan dunia dan akhirat ye. oklah, hari ni sy cuma nk berkongsi satu testimoni hebat dari senior saya yang telah jatuh cinta dengan Shaklee setelah mengandung dan melahirkan anak ke 3 nya :) Sangat teruja membacanya sehingga saya tidak sabar untuk bersalin anak kedua, wlaupun belum lagi hamil hihi. so, jom kita ikuti kisah kak zihan.

credit : MummyZihan
________________________________________________________________________
Assalamualaikum..

Apa khabar mommies semua?semoga sihat, ceria, cergas hendaknya..Alhamdulillah harini dah genap 40hari saya berpantang dan bersempena dengan itu saya nak share set berpantang yang saya gunakan untuk berpantang pada kali ini..


Sebelum ni just baca2 testimoni mommies yang dah guna jer..tapi saya tekad nak cuba dulu then baru share dengan semua..yerlah..dengar and baca testimoni orang jer belum tentu dapat meyakinkan kita kan..
Set berpantang asas Shaklee
Sebenarnya memang rugi sangat tak kenal set berpantang Shaklee ni awal-awal..berpantang pada kali ni memang saya rasa sangat bezanya dengan anak pertama and kedua dulu..kalau dulu saya cepat letih, mudah stress sebab luka lambat baik tapi kali ni saya rasa lebih cergas, emosi lebih stabil kalau tak jadi tarzan jer manjang..tehehe dan memang tak rasa macam dalam pantang..adik-beradik and saudara yang datang melawat pon cakap saya tak macam orang berpantang..muke berseri-seri jer, tak pucat and memang rasa sihat sangat..kalau tak ingatkan diri ni tengah berpantang, lepas seminggu tu memang dah boleh sangat nak  buat kerja rumah dan menguruskan anak2 semua..tapi yerlah kata orang tua harus diambil kira jugak..janganla pulak mentang-mentang kita rasa sehat semua benda nak buat nanti memudaratkan diri di masa hadapan pulak kan..jadinya set ni memang sesuai sangatlah untuk yang berpantang sendiri tanpa bantuan mak atau suami..


Uniknya set berpantang ni ia boleh terus diambil selepas bersalin memandangkan ianya hanya dirumus dengan bahan semulajadi dan memang selamat untuk mommies yang menyusu..ianya tidak memudaratkan baby dan selamat diambil walaupun baby ade jaundice..pengalaman saya, anak pertama dan kedua dulu  dua2 disahkan prolonged jaundice so doktor memang haramkan jamu2, herba2 semua..so tersadailah jamu2 tu semua..bila dah lepas pantang busy2, malas dan lupa nak makan akhirnya expired dan jadi makanan tong sampah..alangkah membazirnya..so anak ke 3 ni walaupun ade prolonged jaundice vitamin2 ni semua masih boleh dimakan ..dah nak habis dah pon..:) 


Buat pengetahuan, set berpantang Shaklee yang basic terdiri dari Vitalea (multivitamin), Vitamin B-complex, Vitamin C and Zinc complex..yang menariknya dengan set ni kita tak payah dah nak telan pati ikan haruan yang tak sedap tu..sebabnya salah satu vitamin dalam set ini iaitu Zinc complex bertindak sebagai penggganti ikan haruan yg memang diakui kaya dengan zinc..ianya bertindak memulihkan luka2 dalaman dan luka jahitan dengan lebih cepat..lepas 2 minggu jer uolls dah boleh bergerak selesa.. jangan tak tau zinc ni jugak membantu menguatkan rambut mommies yer..wanita lepas bersalin mmg runsing dengan masalah rambut gugur dengan banyaknya especially lepas anak dah pandai buat 'buih'..haha  ni kepercayaan org2 tua la yer..sebenarnya rambut gugur lepas bersalin ni terjadi sebab pengaruh hormon dalam badan wanita..


Kenapa saya cakap emosi lebih stabil dgn set ini?haa..sebabnya vitamin B complex yang juga dikenali dengan   vitamin anti stress boleh menstabilkan hormon dalam  badan..jadi kita akan jadi lebih tenang, tak mudah marah, tak mudah murung dan boleh atasi masalah meroyan selepas bersalin yang sangat ditakuti oleh para wanita..yerlah dalam pantang ni mommies mudah sangat nak terasa, sensitip kan..dengan sakit luka jahitannya, dengan baby menangisnya, lagi pulak kena bangun berjaga tengah2 malam..tu semua memang boleh mengundang kemurungan...vitamin B complex ini jugak berfungsi menukarkan glukosa  kepada tenaga jadi mommies akan lebih bertenaga dan tak mudah letih..


Vitalea dari Shaklee ni pulak special dan tak sama dengan multivitamin lain yg ada di pasaran sebab ianya dilengkapi dengan iron atau zat besi yang sangat penting untuk pembentukan sel darah merah bagi menggantikan darah yang banyak hilang semasa proses bersalin..pengambilan Vitalea jugak penting sebab semasa pantang banyak makanan yang mommies  tidak boleh makan..jadi untuk menambah tenaga dan menambah khasiat dalam badan Vitalea ni sangat penting..bila vitamin dan mineral  cukup dalam badan barulah mommies semua bertenaga dan wajah pon tak pucat, berseri-seri gitu..yang saya perasan bila ambil Vitalea ni kulit jadi moist jer..mungkin jugak sebab cukup air dalam badan..makan vitamin tanpa pengambilan air yang cukup tak jadik jugak yer mommies..air 2-3liter memang wajib setiap hari..ingat tu.. :)


Sustained released Vitamin C ni pulak berfungsi untuk memperbaiki tisu-tisu dalaman yang rosak semasa proses bersalin..pada yang tak faham apa itu sustained released atau pelepasan masa ni, ianya bermaksud vitamin C ini dicipta dengan teknologi yg canggih dimana ianya akan dilepaskan sedikit demi sedikit ke dalam badan kita mengikut keperluan demi memastikan badan kita cukup vitamin C justeru meningkatkan antibodi secara konsisten..ia jugak membantu dalam pemulihan luka jahitan..sape tak nak luke cepat sembuh kan..

Set yang saya ceritakan di atas ini hanyalah asasnya sahaja..untuk kesan optimum mommies boleh mengambil Ostematrix, Omegaguard dan ESP yang akan saya ceritakan dalam entry akan datang InshaAllah..

________________________________________________________________________bagaimana? anda teruja? jika nak tahu lebih detail ttg pengalaman MummyZihan bolehlah berhubung dengan beliau. So, jom order set bersalin shaklee hari ni! percayalah, anda x kan menyesal! sms me at 0134404869 for any enquiries ye :)

No comments:

Post a Comment

Follow us for more tips :)