Wednesday, May 30, 2012

Vitamin shaklee bantu anda berpantang sambil menyusu anak

Salam sejahtera untuk semua (^_^)v. Hari ni saya nak menceritakan tentang pengalaman sifu saya sendiri kak ira, tentang pengalamannya menggunakan Vitamin Shaklee untuk berpantang. Jom kita baca dan hadam ye =)

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Bismillah.....


Antara vitamin yang telah kak ira ambil sepanjang berpantang adalah: 

*B Complex - B Complex Shaklee terdiri dari 8 kumpulan vit b termasuk folic acid dan biotin untuk bina darah. Ia penting untuk elak kemurungan (meroyan, sebagai penenang (anti-stress) & menstabilkan hormon.Mengapa ada ibu yang mudah meroyan atau keletihan? Jawapannya kerana kurangnya vitamin B dalam badan. Mungkin si ibu merasakan dia boleh mendapatkan vitamin b melalui lauk harian namun adakah dia pasti mencukupi kumpulan 8 vitamin B?

* Vitamin C - penting untuk pembentukan kolagen, mempercepatkan penyembuhan luka, memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin.


* Vita-Lea Iron Formula (a.k.a multivitamin) - perlu kerana ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh, terutama kerana ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin.


* Zinc– Ia berfungsi untuk membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka di dalam (untuk rahim). Mengapa orang Melayu suka makan ikan haruan selepas bersalin? Kerana ikan haruan mengandungi zinc, namun pengambilan yang mencukupi dapat diukur dengan tepat melalui pengambilan tablet zinc).


Namun jika dari kita mampu untukmengeluarkan sedikit wang, disamping 4 jenis tablet ini,digalakkan sangat2 juga membeli soy protein@ESP (sangat penting untuk bina sel pengambilannya akan memekatkan susuibu.) dan juga Vitamin E dalam diet harian semasa berpantang- untuk apa ye? Agar luka dalam mudah sembuh dan scar pada tempat bedah tidak kelihatan buruk...terutama ibu2 yg bersalin secara ceaserian....


✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

regards,
ummu Umar :)
shaklee iD: 867851
013-4404869

No comments:

Post a Comment

Follow us for more tips :)